Ce calitati trebuie sa detina un antreprenor de succes?

Ce calitati trebuie sa detina un antreprenor de succes? Data: 22 martie 2012   Ora: 18:04

In viziunea generala a reprezentantilor diverselor scoli economice, principalele aspecte specifice antreprenorilor sunt acelea de:

- inovatori

- lideri

- independenti

- energici

- curajosi

- increzatori in propria persoana

- isi asuma riscuri in mod responsabil

- sunt orientati spre rezultate

- buni comunicatori si negociatori.

Determinarea puternica si perseverenta pot ajuta un antreprenor sa faca fata oricaror greutati pe care alte persoane le-ar considera insurmontabile si chiar pot compensa lipsa de experienta si de indemanare a personalului angajat.

Antreprenorii examineaza o situatie, determina cum isi pot mari sansele de castig si trec mai departe. Ca rezultat, riscurile considerate mari de persoanele obisnuite sunt riscuri mici pentru antreprenori.

Antreprenorii eficienti sunt adesea descrisi ca avand capacitatea de a invata repede si dorinta puternica de a sti cat de bine se descurca si cum isi pot imbunatati rezultatele. Feedbackul este important deoarece antreprenorul este dispus sa invete din greseli si din experientele anterioare.

Situatiile dificile nu ii intimideaza. Increderea in sine si optimismul general ii fac sa vada imposibilul ca pe ceva ce doar necesita mai mult timp pentru a fi rezolvat.

Problemele simple ii plictisesc, antreprenorii sunt extrem de persistenti insa sunt realisti in a aprecia ceea ce pot si ceea ce nu pot sa faca si unde au nevoie de ajutor pentru rezolvarea unor probleme dificile, dar de neevitat.

Antreprenorii au fost intotdeauna considerati persoane independente, ei cauta si preiau initiativa, se pun in situatii in care sunt personal raspunzatori pentru succesul sau esecul intregii operatiuni.

Le place sa se implice in probleme in care impactul lor personal sa poata fi masurat.

Un lucru care ii diferentiaza clar pe antreprenori este concentrarea spre oportunitate mai mult decat spre resurse, structura sau strategie. Cand se hotarasc sa intreprinda o actiune o fac intr-un mod calculat, incearca sa faca totul pentru a obtine cat mai multe sanse de castig, dar evita sa-si asume riscuri ce nu sunt necesare.

Antreprenorii folosesc esecul ca pe o experienta din care pot invata ceva. Cei mai eficienti antreprenori sunt cei care se asteapta la dificultati si nu sunt dezamagiti, descurajati sau deprimati de un esec.

Desi antreprenorii intampina adesea obstacole majore, increderea in abilitatile personale ii determina sa le depaseasca si ii face pe ceilalti sa-si mentina propriul optimism.

Antreprenorii stiu unde vor sa ajunga. Ei au o viziune sau un concept despre ceea ce vor sa fie firma lor. De exemplu Steve Jobs de la Apple Computers doreste ca firma sa sa produca microcomputere ce pot fi folosite de oricine, de la copiii din scoli pana la oamenii de afaceri. Nu toti antreprenorii au viziuni predeterminate pentru firmele lor, unii isi dezvolta viziunea in timp, constientizand ce este firma si ce poate ajunge.

Cantitatea mare de munca depusa de antreprenori presupune din partea acestora existenta unei energii superioare. Multi antreprenori isi dozeaza cantitatea de energie monitorizand cu grija ce mananca, ce beau, fac exercitii fizice si stiu cand sa se retraga pentru relaxare.

Creativitatea a fost privita timp indelungat ca ceva genetic, cu care te nasti si nu o poti dobandi, insa un curent in continua crestere afirma ca aceasta poate fi invatata.

Frustrarea in fata sistemelor birocratice, impreuna cu dorinta de a “face o diferenta” ii face pe antreprenori niste persoane foarte independente care doresc sa faca lucrurile in felul lor. Totusi antreprenorii nu iau toate deciziile ci doresc ca autoritatea sa ia deciziile importante.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

sunt, antreprenorii, antreprenorifaca, persoane, firmariscuri, timp, independenteeficienti, poate, puternicaadesea, mari, determinaexperienta, castig, cantitatea