Antreprenoriatul feminin versus cel masculin in Romania

Antreprenoriatul feminin versus cel masculin in Romania Data: 23 martie 2012   Ora: 10:55

La nivelul anului 2010, in Romania predomina antreprenoriatul masculin, numarul barbatilor implicati in activitati antreprenoriale fiind mai mare decat cel al femeilor.

In zona capitalei era cea mai mare concentratie de antreprenori, atat in cazul barbatilor, cat si cel al femeilor (19% dintre barbati, respectiv 24% dintre femei). Dupa Bucuresti, urmeaza zonele de Nord-Est (cu 15% atat pentru barbati cat si pentru femei) si Sud_est (15% dintre barbati si 10% dintre femei).

Regiunile de Sud-Vest si Nord-Vest se regasesc la polul opus si prezinta cele mai scazute nivele de implicare in activitatile antreprenoriale.

In ceea ce priveste potentialii intreprinzatori, acestia predomina in zonele de Nord-Est, Sud-Est si in Vestul tarii, iar proportia intreprinzatorilor potentiali este mai mare in cazul femeilor, de 29% in regiunea de Nord-Est, respectiv de 28% in regiunea de Sud-Est, comparativ cu cea a barbatilor de 25% pentru Nord-Est, respectiv 10% pentru Sud-Est.

Preponderenta femeilor implicate in activitati premergatoare demararii unei afaceri se observa in toate regiunile tarii, cu exceptia zonelor de Vest si Sud, unde numarul barbatilor intreprinzatori potentiali depaseste pe cel al femeilor.

Profilul geografic in cazul noilor intreprinzatori – persoane care au demarat o afacere in ultimii doi ani indica o situatie diferita fata de cea a intreprinzatorilor potentiali.

In cazul acestei categorii, Sudul, Sud-Estul, Centrul tarii si Bucurestiul se situeaza pe primele patru locuri.

Antreprenorii activi sunt mai tineri in comparatie cu antreprenorii potentiali, iar femeile din acest grup prezinta o varsta usor mai inaintata, varsta medie a femeilor care au demarat o afacere proprie in ultimii doi ani fiind de 36 de ani, cu un an peste cea a barbatilor (35 ani).

In ceea ce priveste experienta anterioara in munca, se observa ca pentru ambele categorii de antreprenori, femeile au in medie mai multa experienta decat barbatii.

Principalele motivatii pentru demararea unei afaceri, sunt:

- sa fii propriul sef,

- dorinta personala de a incepe o afacere proprie,

- oportunitatea de afaceri,

- cresterea calitatii vietii,

- aducerea unei contributii in societate

- detinerea unui statut social de antreprenor

- bani

- mai putine impozite

- iesirea din somaj

- urmarea traditiei familiei

- admiratie fata de persoanele care sunt antreprenori

Informatiile utilizate pentru realizarea acestui studiu provin din bazele de date ale CLIMM Craiova din anul 2010.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

femeilor, barbatilor, potentialicazul, nord-est, intreprinzatorirespectiv, barbati, afacerefemei, afaceri, tariiantreprenori, sud-est, suntintreprinzatorilor, prezinta, priveste