Metode de stabilire a pretului: stabilirea pretului pentru o linie de produse

Metode de stabilire a pretului: stabilirea pretului pentru o linie de produse Data: 25 iunie 2012   Ora: 13:42

Stabilirea pretului pentru o linie de produse inseamna fixarea preturilor in cadrul unor grupe de produse inrudite.

Adesea, vanzarile la un produs sunt direct legate de vanzarile unui alt produs; deci e posibil ca un articol sa fie vandut la un pret scazut pentru a obtine un profit mai mare la alt produs. Gillette isi vinde aparatele de ras sistem Mach III la un pret foarte mic, urmarind profitul la vanzarea lamelor de ras. Pe termen lung, aceasta strategie e foarte buna. Ea invinge rezistenta initiala a consumatorilor fata de cumpararea unui produs pe care nu l-au incercat; dar permite firmei perspectiva unor profituri mari in anii urmatori.

Polaroid a ales sa-si vanda foarte ieftin aparatele foto instant (aproape la pretul de cost) pe piata SUA; firma obtine profit din vanzarea filmelor la un pret mult mai mare. Pentru Europa, firma a ales alta strategie: un pret de nivel mediu, atat pentru filme, cat si pentru aparatele foto, si profit din ambele produse. In cele din urma, asta a permis firmei Kodak sa intre pe piata cu propriul sau aparat foto instant; dar produsul a fost retras de la vanzare in urma proceselor intentate de Polaroid pentru incalcarea dreptului la brevet.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

produs, pret, fotoprofit, aparatele, produsepiata, urma, instantstrategie, obtine, alesfirmei, vanzarile, firmapolaroid, vanzarea, cost