POR Axa 5 DMI 5.3 Completarea si depunerea cererii de finantare

Data: 13 aprilie 2011   Ora: 13:11

Formularul standard al Cererii de finantare este prezentat in Anexa 1 la Ghidul Solicitantului si este disponibil, in format electronic, la adresa http://www.inforegio.ro.

Atentie!: Cererea de finantare trebuie insotita de anexele mentionate mai jos. Anexele la Cererea de finantare fac parte integranta din aceasta.

Completarea Cererii de finantare, inclusiv a anexelor (modele standard prevazute prin prezentul Ghid), se va face conform instructiunilor de completare si va urmari intocmai modelul standard.

ATENTIE! Modificarea modelelor standard (eliminarea, renumerotarea sectiunilor, anexarea documentelor suport in alta ordine decat cea specificata etc) conduce la respingerea Cererii de finantare pe motiv de neconformitate administrativa.

La cererea de finantare pot fi anexate si alte documente decat cele solicitate prin  prezentul Ghid daca solicitantul le considera utile pentru justificarea si argumentarea proiectului propus spre finantare.

Pe langa instructiunile si recomandarile cuprinse in sectiunile de mai jos, formularul standard al Cererii de finantare cuprinde informatii suplimentare cu privire la completarea si elaborarea documentelor.

Se recomanda citirea cu atentie a tuturor informatiilor furnizate in prezentul Ghid precum si a instructiunilor marcate cu italic , intre paranteze, din cererea de finantare.

Cererile de finantare trebuie sa fie tehnoredactate. Nu sunt acceptate cereri de finantare completate de mana.

Dosarul Cererii de finantare va cuprinde, in mod obligatoriu, un opis (Modelul standard E la Formularul Cererii de finantare). Pagina opis va fi pagina cu numarul 0 a Cererii de finantare (vezi indicatiile privind completarea opisului din formularul Cererii de finantare).

Dupa completarea Cererii de finantare intr-un exemplar, aceasta se numeroteaza de la pagina 0 (pagina opis) la pagina „n” (unde pagina „n” va reprezenta ultima pagina a ultimei anexe la cererea de finantare), in josul paginii.

Completarea Cererii de finantare intr-un mod clar si coerent va inlesni procesul de evaluare a acesteia!

In acest sens, furnizati informatii necesare, relevante, precizand modul in care va fi atins scopul proiectului, avantajele ce vor rezulta din implementarea acestuia si in ce masura proiectul contribuie la realizarea obiectivelor programului.

Fiecare pagina a Cererii de finantare se stampileaza si se semneaza de catre reprezentantul legal al Solicitantului sau imputernicitul acestuia

Numerotarea paginilor va continua de la „n+1” pentru anexele atasate cererii de finantare. Numerotarea paginilor se va face cu pixul sau cu cerneala indelebila. ACEST EXEMPLAR DIN CEREREA DE FINANTARE, semnat si stampilat conform cerintelor, REPREZINTA ORIGINALUL CERERII. DE PE ACESTA, SOLICITANTUL VA FACE 3 (TREI) COPII SIMPLE, CARE SE VOR DEPUNE IMPREUNA CU ORIGINALUL.

Formularul Cererii de finantare trebuie sa fie insotit de urmatoarele anexe:

1) Actul de imputernicire, in original

in cazul in care Cererea de finantare nu este semnata de reprezentantul legal al solicitantului, ci de o persoana imputernicita in acest sens.

Actul de imputernicire reprezinta orice document administrativ emis de reprezentantul legal in acest sens, cu respectarea prevederilor legale (exemple orientative: ordin, decizie, dispozitie, hotarare etc)

2) Cele mai recente situatii financiare ale solicitantului, in copie

- Bilantul contabil inregistrat la Administratia Financiara, pentru anul anterior depunerii Cererii de finantare

- Contul de rezultat patrimonial inregistrat la Administratia Financiara, pentru anul anterior depunerii Cererii de finantare

- Contul de executie a bugetului de venituri si cheltuieli inregistrat la Administratia Financiara, pentru anul anterior depunerii Cererii de finantare

3) Declaratia de eligibilitate, in original

Declaratia de eligibilitate trebuie intocmita conform Modelului A la formularul Cererii de finantare prezentat in Ghid.

4) Declaratia de angajament, in original

Declaratia de angajament trebuie intocmita conform Modelului B la formularul Cererii de finantare prezentat in Ghid.

5) Copie dupa documentele care atesta faptul ca imobilul (cladirea si/sau terenul, unde este cazul), asupra caruia se realizeaza investitia este in proprietatea/ administrarea solicitantului:

- Copie a Hotararii de guvern publicata in Monitorul Oficial privind proprietatea publica asupra terenului si/sau infrastructurii, conform prevederilor Legii nr.213/1998 referitoare la proprietatea publica si administrarea judiciara, pentru a demonstra ca solicitantul – administratia publica locala eligibila este administratorul legal

sau

- Copie dupa alte documente legale (Legi, Ordonante, Hotarari de Guvern, Ordine ale Ministrilor, Hotarari ale Consiliilor Locale sau Judetene, etc) publicate in Monitorul Oficial, pentru cazuri particulare

sau

- Documente cadastrale si inregistrarea terenurilor in registre (extras de carte funciara/ intabulare), in copie.

6) Documentatia tehnico-economica, aprobarea si avizele asupra  documentatiei emise de catre autoritatile abilitate, sau de catre beneficiar – dupa caz in copie.

In conformitate cu prevederile HG nr.28/ 09.01.2008 pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii,

- proiectarea lucrarilor de constructii pentru obiective de investitii noi, inclusiv extinderi, se elaboreaza in urmatoarele faze:

Studiu de fezabilitate

Proiect tehnic

Detalii de executie

- proiectarea lucrarilor de constructii pentru interventii la constructii existente, inclusiv instalatiile aferente, se elaboreaza in urmatoarele faze:

Expertiza tehnica, si dupa caz, audit energetic

Documentatie de avizare a lucrarilor de interventii

Proiect tehnic

Detalii de executie.

Aceste prevederi nu se aplica in cazul:

- Obiectivelor de investitii/ lucrarilor de interventii aflate in curs de executie la data intrarii in vigoare a hotararii;

- Obiectivelor de investitii/ lucrarilor de interventii pentru ale caror  documentatii tehnico-economice au fost demarate procedurile de achizitie publica, in conditiile legii sau ale caror studii de fezabilitate/ documentatii de avizare a lucrarilor de interventii au fost finalizate si aprobate de ordonatorul de credite, in conformitate cu legislatia specifica.

Atentie Devizul general intocmit la faza de proiectare a documentatiei tehnico-economice se actualizeaza prin grija beneficiarului, ori de cate ori este necesar, dar de regula in urmatoarele situatii:

- la data supunerii spre abrobare a documentatiei tehnico-economice

- la data solicitarii autorizatiei de construire

- la data organizarii procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica pentru executia de lucrari

- dupa incheierea contractelor de achizitie, rezultand valoarea de finantare a obiectivului de investitie/ lucrarilor de interventii

- la data intocmirii sau modificarii de catre ordonatorul principal de credite potrivit legii a listei obiectivelor de investitii anexa la bugetul de stat sau la bugetul local atat pentru obiective de investitii noi cat si in continuare.

La cererea de finantare se vor anexa:

Studiul de fezabilitate conform Modelului C Partea I, in cazurile exceptate de la aplicarea prevederilor HG nr.28/2008, pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii;

 sau

Documentatia tehnico-economica conform prevederilor HG nr. 28/09.01.2008, dupa intrarea in vigoare a acestui act normativ.

Atentie: Documentatia tehnico-economica nu trebuie sa fi fost elaborata / revizuita / reactualizata cu mai mult de 2 ani inainte de data depunerii Cererii de finantare.  In cazul documentatiilor tehnico-economice elaborate cu mai mult de 12 luni inainte de data depunerii cererii de finantare, respectiv intre 13 si 24 de luni inainte de data depunerii cererii de finantare, solicitantul de finantare va prezenta un deviz general actualizat cu cel mult 12 luni inainte de data depunerii cererii de finantare.

Documentatia tehnico-economica trebuie insotita de hotararea organelor de conducere legal constituite si abilitate ale solicitantului de aprobare a acesteia.

Atentie: In cererea de finantare, la pct 3.4.1 se va mentiona data lansarii procedurii de achizitie pentru elaborarea documentatiei tehnico-economice, data elaborarii, data actualizarii (daca este cazul).

7) Calculul asistentei nerambursabile pentru proiectele generatoare de venit

La cererea de finantare se va anexa, daca este cazul, calculul asistentei nerambursabile. A se vedea in acest sens sectiunea II.3.3. Intocmirea bugetului la prezentul Ghid si Anexa 13 Modul de calcul al asistentei nerambursabile in cazul proiectelor generatoare de venit.

8) Certificatul de urbanism, in copie, inclusiv fisa tehnica privind conditiile de protectia mediului

Certificatul de urbanism este actul de informare prin care autoritatile emitente fac cunoscute solicitantului elementele privind regimul juridic, economic si tehnic al terenurilor si constructiilor existente la data solicitarii si stabilesc cerintele urbanistice ce urmeaza sa fie indeplinite in functie de specificul amplasamentului, precum si lista cuprinzand avizele si acordurile legale, necesare in vederea autorizarii.

Certificatul de urbanism este actul de informare prin care autoritatile emitente, in conformitate cu prevederile planurilor urbanistice si ale regulamentelor aferente acestora ori ale planurilor de amenajare a teritoriului, dupa caz, avizate si aprobate potrivit legii, care sunt informatii de interes public, potrivit legii, fac cunoscute solicitantului elementele privind regimul juridic, economic si tehnic al terenurilor si constructiilor existente la data solicitarii, stabilesc cerintele urbanistice care urmeaza sa fie indeplinite prin documentatia tehnica - D.T. in functie de specificul amplasamentului, lista cuprinzand avizele si acordurile necesare in vederea autorizarii executarii lucrarilor de constructii, potrivit prevederilor art. 5, alin. (1) al Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, cu modificarile si completarile ulterioare,, inclusiv obligatia de a contacta autoritatea competenta pentru protectia mediului, cu privire la evaluarea initiala a investitiei si stabilirea necesitatii evaluarii efectelor acesteia asupra mediului in vederea obtinerii actului administrativ al autoritatii competente pentru protectia mediului.

Certificatul de urbanism se elibereaza, dupa caz de catre: presedintii consiliilor judetene, de primarul general al municipiului Bucuresti, de primarii municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, ai oraselor si comunelor (art. 4 din Legea 50/1991 republicata cu modificarile si completarile ulterioare).

Certificatul de urbanism se elibereaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii. In cererea pentru eliberarea certificatului de urbanism, solicitantul trebuie sa precizeze elementele de identificare ale imobilului pentru care se solicita certificatul si sa mentioneze, in mod obligatoriu, scopul emiterii acestui certificat.

Pentru emiterea certificatului de urbanism solicitantul - orice persoana fizica sau juridica interesata - trebuie sa depuna la emitent o documentatie cuprinzand:

a) cerere-tip ("Cerere pentru emiterea certificatului de urbanism") completata cu elementele de identificare ale solicitantului si imobilului, precum si cu precizarea scopului solicitarii actului;

b) planuri topografice sau cadastrale la scarile 1:500, 1:2000 sau 1:10.000, dupa caz, - vizate de Oficiul de cadastru si publicitate imobiliara al judetului sau al municipiului Bucuresti, dupa caz -, cu indicarea imobilului - teren si/sau constructii; (2 exemplare) (planurile se obtin contra cost de la unitatea teritoriala specializata care le gestioneaza)

c) documentul de plata a taxei de eliberare a certificatului de urbanism (in copie).

Prin certificatul de urbanism emitentul stabileste, impreuna cu reprezentantii imputerniciti ai serviciilor deconcentrate ale administratiei publice centrale, lista avizelor si/ sau acordurilor legale strict necesare autorizarii lucrarilor de constructii, inclusiv pentru organizarea executiei lucrarilor.

Daca scopul emiterii certificatului de urbanism este obtinerea autorizatiei de construire/ desfiintare, acesta va fi insotit de formularele fiselor tehnice strict necesare in vederea emiterii acordului unic.

De asemenea, in documentele anexa la certificatul de urbanism emitentul are obligatia de a comunica solicitantului taxele legale necesare avizarii documentatiei in vederea autorizarii.

Emitentul certificatului de urbanism stabileste termenul de valabilitate al acestuia pentru un interval de timp cuprins intre 6 si 24 de luni de la data emiterii, termen acordat solicitantului in vederea utilizarii acestuia in scopul pentru care a fost emis.

Daca prin certificatul de urbanism se specifica necesitatea elaborarii fisei tehnice privind conditiile de protectia mediului, conform art. 16 din Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1430/2005 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/ 1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii  (MO nr. 825 bis/13.09.2005) aceasta va fi anexata la cererea de finantare, dupa certificatul de urbanism.

Pentru proiectele de investitii noi si pentru orice modificare sau extindere care poate avea efecte semnificative asupra mediului, inclusiv pentru proiectele de dezafectare, aferente activitatilor stabilite prin HG nr. 918/2002 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului si OUG nr. 34/2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 645/2002, este obligatorie solicitarea acordului de mediu.

Solicitarea pentru emiterea acordului de mediu, insotita de fisa tehnica privind conditiile de protectie a mediului (anexa la certificatul de urbanism), se depune la autoritatea publica pentru protectia mediului pe raza careia se afla amplasamentul ales al proiectului.

Formularele fiselor tehnice se pun la dispozitia solicitantilor, contra cost, odata cu certificatul de urbanism, pentru a fi utilizate in faza de proiectare si de pregatire a autorizarii. Fisa tehnica, anexata la  certificatul de urbanism, se completeaza de catre proiectant, pe proprie raspundere cu datele si elementele tehnice rezultate din proiect, in conformitate cu cerintele avizatorului.

In functie de impactul asupra mediului al proiectului supus autorizarii, autoritatea publica pentru protectia mediului stabileste procedura care va fi urmata:

- Clasarea proiectului ca avand impact nesemnificativ asupra mediului si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip A, cu inscriptia: „Se supune CAU. Nu face obiectul procedurii de mediu”.

Fisa tehnica pe care s-a aplicat stampila de tip A se transmite solicitantului in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii solicitarii.

- Aplicarea unei proceduri simplificate de avizare pentru proiectele sau activitatile cu impact redus asupra mediului si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip B, cu inscriptia: „Se supune CAU. Face obiectul procedurii de mediu fara acord de mediu”.

Fisa tehnica privind protectia mediului pentru emiterea acordului unic se depune, impreuna cu toate documentele prevazute in legislatia privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, la Ghiseul unic, urmand a fi avizata de autoritatea competenta pentru protectia mediului in cadrul sedintei Comisiei de Acord Unic.

Vizarea fisei tehnice se realizeaza in termen de 20 de zile lucratoare. Avizarea fisei tehnice se va face cu impunerea obligativitatii solicitarii si obtinerii autorizatiei de mediu la punerea in functiune a investitiei aferente activitatilor cu impact redus asupra mediului.

- Aplicarea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului in vederea emiterii acordului/ acordului integrat de mediu si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip B, cu inscriptia: „Se supune CAU. Face obiectul procedurii de mediu cu acord/ acord integrat de mediu”

Pentru acele proiecte pentru care fac obiectul procedurii de mediu, cu acord de mediu, studiul de impact asupra mediului va fi anexat la Cererea de finantare.

Inainte de punerea in functiune a investitiilor aferente activitatilor cu impact semnificativ asupra mediului pentru care s-a obtinut acord de mediu/ acord integrat de mediu, titularii sunt obligati sa depuna solicitarea si sa obtina autorizatia de mediu/ autorizatia integrata de mediu.

A se consulta in acest sens Ordinul ministrului mediului si dezvoltarii durabile nr. 1798/2007 privind aprobarea Procedurii de emitere a autorizatiei de mediu.

Daca prin certificatul de urbanism nu este solicitata Fisa tehnica privind conditiile de protectie a mediului, solicitantul va preciza acest lucru in cererea de finantare, la punctul 3.2 „Dezvoltarea durabila si eficienta energetica”.

9) Dovada capacitatii de a asigura contributia proprie la valoarea cheltuielilor eligibile si de finantare a cheltuielilor neeligibile ale proiectului, in copie

Hotararea Consiliului local / Consiliului Judetean / Consiliilor locale / Consiliului General al Municipiului Bucuresti de aprobare a proiectului si a cheltuielilor legate de proiect. In hotarare trebuie sa fie incluse toate cheltuielile pe care solicitantul trebuie sa le asigure pentru implementarea proiectului (contributia proprie a solicitantului necesara pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile  si resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale) .

Atentie In hotararile mentionate, trebuie sa fie incluse toate cheltuielile pe care solicitantul trebuie sa le asigure pentru implementarea proiectului (contributia la cheltuielile eligibile, cheltuielile neeligibile si cheltuielile conexe ).

10) CV-uri si/sau Fisele de post , in copie

( a se vedea cerintele si precizarile de la capitolul II.1.1. punctul 5)

11) Planul de marketing

Planul de marketing  trebuie  sa contina cel putin informatiile prezentate in Anexa 6 la prezentul ghid.

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora