POR Axa 3 DMI 3.4 Completarea si depunerea cererii de finantare

Data: 7 aprilie 2011   Ora: 10:01

Formularul standard al Cererii de finantare este prezentat in Anexa 1 la Ghidul Solicitantului si este disponibil, in format electronic, la adresa http://www.inforegio.ro

Atentie! Cererea de finantare trebuie insotita de anexele mentionate in acest ghid. Anexele la Cererea de finantare fac parte integranta din aceasta.

Completarea Cererii de finantare, inclusiv a anexelor (modele standard prevazute prin prezentul Ghid), se va face conform instructiunilor de completare si va urmari intocmai modelul standard. Modificarea modelelor standard (eliminarea, renumerotarea sectiunilor, anexarea documentelor suport in alta ordine decat cea specificata etc) conduce la respingerea Cererii de finantare pe motiv de neconformitate administrativa.

La cererea de finantare pot fi anexate si alte documente decat cele solicitate prin prezentul Ghid daca solicitantul le considera utile pentru justificarea si argumentarea proiectului propus spre finantare.

Pe langa instructiunile si recomandarile cuprinse in sectiunile de mai jos, formularul standard al Cererii de finantare cuprinde informatii suplimentare cu privire la completarea si elaborarea documentelor.

Se recomanda citirea cu atentie a tuturor informatiilor furnizate in prezentul Ghid precum si a instructiunilor marcate cu italic , intre paranteze, din cererea de finantare.

Cererile de finantare trebuie sa fie tehnoredactate. Nu sunt acceptate cereri de finantare completate de mana.

Dosarul Cererii de finantare va cuprinde, in mod obligatoriu, un opis (Modelul E la Formularul Cererii de finantare). Pagina opis va fi pagina cu numarul 0 a Cererii de finantare (vezi indicatiile privind completarea opisului din formularul Cererii de finantare).

Dupa completarea Cererii de finantare intr-un exemplar, aceasta se numeroteaza de la pagina 0 (pagina opis) la pagina „n” (unde pagina „n” va reprezenta pct. 5 din formularul standard al Cererii de finantare, respectiv certificarea cererii), in coltul din dreapta in josul paginii.

Completarea Cererii de finantare intr-un mod clar si coerent va inlesni procesul de evaluare a acesteia!

In acest sens, furnizati informatii necesare, relevante, precizand modul in care va fi atins scopul proiectului, avantajele ce vor rezulta din implementarea acestuia si in ce masura proiectul contribuie la realizarea obiectivelor programului.

Fiecare pagina a Cererii de finantare se stampileaza si se semneaza de catre reprezentantul legal al Solicitantului sau de catre persoana imputernicita in acest sens de acesta.

Numerotarea paginilor va continua de la „n+1” pentru anexele atasate cererii de finantare. Numerotarea paginilor se va face cu pixul sau cu cerneala indelebila. ACEST EXEMPLAR DIN CEREREA DE FINANTARE, semnat si stampilat conform cerintelor, REPREZINTA ORIGINALUL CERERII. DE PE ACESTA, SOLICITANTUL VA FACE 3 (TREI) COPII SIMPLE, CARE SE VOR DEPUNE IMPREUNA CU ORIGINALUL.

Formularul Cererii de finantare trebuie sa fie insotit de urmatoarele anexe: 

Rezumatul proiectului, intocmit conform modelului A la formularul Cererii de finantare;

Actul de imputernicire autentificat, in original,

in cazul in care Cererea de finantare nu este semnata de reprezentantul legal al solicitantului, ci de o persoana imputernicita in acest sens. Actul de imputernicire reprezinta orice document administrativ emis de reprezentantul legal in acest sens, cu respectarea prevederilor legale (exemple orientative: ordin, decizie, dispozitie, hotarare etc).

Documentele statutare ale solicitantului, in copie:

- Pentru institutiile de invatamant superior de stat (universitati, academii, institute):

- Documentul legal privind infiintarea si functionarea institutiei de invatamant superior, inclusiv documentul din care sa rezulte tipul, modul de constituire, responsabilitatile organelor de conducere (daca documentele sunt diferite)

- Acreditarea valabila a institutiei de invatamant superior, conform Legii nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 75/2005

- Pentru institutiile publice furnizori de formare profesionala continua/ centre de formare profesionala continua

- Documentul legal privind infiintarea si functionarea institutiei publice furnizor de formare profesionala continua/ a centrului de formare profesionala continua, inclusiv documentul din care sa rezulte tipul, modul de constituire, responsabilitatile organelor de conducere (daca documentele sunt diferite)

- Autorizarea valabila a institutiei publice furnizor de formare profesionala continua sau a Centrului de formare profesionala continua, in conformitate cu prevederile legale in vigoare (Ordonanta guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, Ordonata guvernului nr. 102/1998 privind formarea profesionala continua prin sistemul educational  sau alte reglementari specifice in vigoare)

 Atentie! Institutiile de invatamant superior, respectiv institutiile publice furnizori de formare profesionala continua/ centrele de formare profesionala continua, beneficiari de finantare in cadrul acestui domeniu major de interventie vor trebui sa asigure documente de acreditare/ autorizare, dupa caz valabile pe intreaga durata de implementare a proiectului si 5 (cinci) ani dupa finalizarea implementarii. Beneficiarul este obligat sa prezinte OI si AM POR, un document de acreditare/ autorizare valabil odata cu ultima cerere de rambursare. In caz contrar, AM POR nu va mai rambursa transa finala.

Daca pe durata celor 5 (cinci) ani care urmeaza implementarii proiectului, beneficiarul de finantare nu reuseste sa asigure prelungirea/ innoirea ori de cate ori este necesar, a acreditarii/ autorizarii, devine neeligibil, acest fapt conducand la rezilierea atat a contractului de finantare cat si a actelor subsecvente intocmite, si la masuri de recuperare a finantarii publice.

Aceleasi masuri vor fi aplicate si in cazul in care intervine suspendarea acreditari/ autorizarii sau retragerea acreditarii/ autorizarii, provizorie sau definitiva, conform prevederilor legale in vigoare.

Cele mai recente situatii financiare ale solicitantului, in copie

Unitati administrativ-teritoriale (Autoritati ale administratiei publice locale)

Institutii de invatamant superior de stat

 Institutii publice furnizori de formare profesionala continua/ Centre de formare profesionala continua

Bilantul contabil vizat de Administratia financiara pentru anul anterior depunerii cererii de finantare, inclusiv contul de rezultat patrimonial, Cont de executie bugetara

 

Ultimul Bilant contabil vizat in conformitate cu prevederile legale aplicabile, pentru anul anterior depunerii cererii de finantare,  inclusiv contul de rezultat patrimonial, Cont de executie bugetara

 

Ultimul Bilant contabil vizat in conformitate cu prevederile legale aplicabile, pentru anul anterior depunerii cererii de finantare, inclusiv contul de rezultat patrimonial, Cont de executie bugetara

Declaratia de eligibilitate, in original prin care solicitantul declara urmatoarele:

- organizatia nu se incadreaza in nici una din categoriile mentionate la capitolul II.1.1, punctul 2 din prezentul Ghid;

- proiectul pentru care se solicita finantare nu a mai beneficiat de finantare din fonduri publice in ultimii 5 ani inainte de data depunerii cererii de finantare pentru acelasi tip de activitati (e.g. constructie/ modernizare/ extindere) realizate asupra aceleiasi infrastructuri / aceluiasi segment de infrastructura si nu beneficiaza de fonduri publice din alte surse de finantare

- Imobilul care face obiectul investitiei indeplineste cumulativ conditiile enumerate in capitolul II.1.1, punctul 3 din prezentul Ghid.

Declaratie de angajament in original, semnata de catre solicitant (intocmita in conformitate cu modelul C la Formularul Cererii de finantare), prin care acesta se obliga

- Sa furnizeze contributia proprie ce ii revine din costurile eligibile

- Sa finanteze toate costurile neeligibile, inclusiv costurile conexe proiectului

- Sa asigure resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale

- Sa mentina natura proprietatii facilitatilor construite/ modernizate/ dezvoltate/ consolidate/ extinse si natura activitatii pentru care s-a acordat finantare, pe o perioada de cel putin 5 ani dupa finalizare / dare in exploatare si sa asigure exploatarea si intretinerea in aceasta perioada

- Sa se asigure ca bunurile achizitionate ca urmare a obtinerii finantarii prin Programul Operational Regional nu sunt instrainate, inchiriate, gajate pe o perioada de  5 ani de la finalizarea proiectului

- Sa nu se desfasoare activitati economice in scopul obtinerii de venituri din echipamentele achizitionate prin proiect sau din utilizarea imobilului – construit/modernizat/ dezvoltat/ extins/ consolidat, dupa caz, in afara activitatilor pentru care a fost finantat proiectul, prin acordarea dreptului de utilizare a acestora catre terte parti.  

- Sa respecte, pe durata pregatirii proiectului si a implementarii acestuia, prevederile legislatiei comunitare si nationale in domeniul egalitatii de sanse, nediscriminarii, protectiei mediului, eficientei energetice, achizitiilor publice si ajutorului de stat

Copie dupa documentele care dovedesc faptul ca terenul si/sau, dupa caz cladirea care face obiectul investitiei este in proprietatea/ administrarea solicitantului, in functie de forma de constituire a acestuia, precum si, unde este cazul, copie dupa documentele ce atesta dreptul de concesiune/comodat/ chirie, pe o durata  in conformitate cu prevederile art. 57 paragraf 1 din Regulamentul Consiliului Nr.1083/2006 care stabileste reglementarile generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de Coeziune.

In cazul unitatilor administrativ-teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale):

- Copie a Hotararii de Guvern publicata in Monitorul Oficial privind proprietatea publica asupra terenului si/sau infrastructurii, conform prevederilor Legii nr.213/1998 referitoare la proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, cu modificarile si completarile ulterioare;  

sau

- Copie dupa alte documente legale (Legi, Ordonante, Hotarari de Guvern, Ordine ale Ministrilor, Hotarari ale Consiliilor Locale sau Judetene, etc) publicate in Monitorul Oficial, pentru cazuri particulare

sau

- Documente cadastrale si inregistrarea terenurilor in registre - extras de carte funciara/ intabulare), in copie

sau

- Contractul de comodat sau Contract de inchiriere (daca este cazul) inclusiv

Declaratie autentificata a  proprietarului terenului si / sau a cladirii ca este de acord cu efectuarea investitiei, daca contractul nu include o prevedere in acest sens

In cazul institutiilor de invatamant superior (universitati, academii de studii, institute) si al institutiilor publice furnizori de formare profesionala continua/ centre de formare profesionala continua

- Copia documentului de proprietate a terenului si/sau cladirii, dupa caz

sau 

- Copia contractului de concesiune/ comodat/ chirie asupra terenului si/sau cladirii, dupa caz, inclusiv Declaratie autentificata a  proprietarului terenului si / sau a cladirii ca este de acord cu efectuarea investitiei, daca contractul nu include o prevedere in acest sens

sau

- Copia documentului care atesta dreptul de administrare al solicitantului asupra imobilului obiect al finantarii conferit de o autoritate a administratiei publice.

Documentatia tehnico-economica, aprobarea si avizele asupra documentatiei tehnico-economice emise de catre autoritatile abilitate, sau de catre beneficiar – dupa caz, in copie

In conformitate cu prevederile HG nr. 28/09.01.2008 pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii,

- proiectarea lucrarilor de constructii pentru obiective de investitii noi, inclusiv extinderi, se elaboreaza in urmatoarele faze:

Studiu de fezabilitate

Proiect tehnic

Detalii de executie

- proiectarea lucrarilor de constructii pentru interventii la constructii existente, inclusiv instalatiile aferente, se elaboreaza in urmatoarele faze:

Expertiza tehnica, si dupa caz, audit energetic

Documentatie de avizare a lucrarilor de interventii

Proiect tehnic

Detalii de executie.

Aceste prevederi nu se aplica in cazul:

- Obiectivelor de investitii/ lucrarilor de interventii aflate in curs de executie la data intrarii in vigoare a hotararii;

- Obiectivelor de investitii/ lucrarilor de interventii pentru ale caror studii de fezabilitate/ documentatii de avizare a lucrarilor de inteventii au fost demarate procedurile de achizitie publica, in conditiile legii sau ale caror studii de fezabilitate/ documentatii de avizare a lucrarilor de inteventii au fost finalizate si aprobate de ordonatorul de credite, in conformitate cu legislatia specifica - la data intrarii in vigoare a hotararii.

Atentie Devizul general intocmit la faza de proiectare se actualizeaza prin grija beneficiarului, ori de cate ori este necesar, dar de regula in urmatoarele situatii:

 - la data supunerii spre abrobare a documentatiei tehnico-economice

- la data solicitarii autorizatiei de construire

- la data organizarii procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica pentru executia de lucrari

- dupa incheierea contractelor de achizitie, rezultand valoarea de finantare a obiectivului de investitie/ lucrarilor de interventii

- la data intocmirii sau modificarii de catre ordonatorul principal de credite potrivit legii a listei obiectivelor de investitii anexa la bugetul de stat sau la bugetul local atat pentru obiective de investitii noi cat si in continuare.

La cererea de finantare va fi anexat:

- Studiul de fezabilitate conform Modelului D1, in cazurile exceptate de la aplicarea prevederilor HG nr.28/09.01.2008, pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii;

sau

- Documentatia tehnico-economica conform prevederilor HG nr. 28/09.01.2008, dupa intrarea in vigoare a acestui act normativ.

Atentie: Documentatia tehnico-economica nu trebuie sa fi fost elaborata / revizuita / reactualizata cu mai mult de 24 de luni inainte de data depunerii Cererii de finantare.

In cazul documentatiilor tehnico-economice elaborate cu mai mult de 12 luni inainte de data depunerii cererii de finantare, respectiv intre 13 si 24 de luni inainte de data depunerii cererii de finantare, solicitantul de finantare va prezenta un deviz general actualizat cu cel mult 12 luni inainte de data depunerii cererii de finantare.

Documentatia tehnico-economica trebuie insotita de hotararea autoritatii administratiei publice locale/ organelor abilitate ale solicitantului de aprobare a  acesteia.

Atentie: In cererea de finantare, la pct 3.4.1 se va mentiona data lansarii procedurii de achizitie pentru elaborarea documentatiei tehnico-economice, data elaborarii, data actualizarii (daca este cazul).

Analiza cost-beneficiu (daca nu este inclusa in documentatia tehnico-economica)

elaborata pe baza instructiunilor prezentate in Anexa nr. 2 la prezentul Ghid, instructiuni care au la baza Documentul de lucru 4 al Comisiei Europene, Directia Generala Politica Regionala - indrumar pentru elaborarea analizei cost beneficiu pentru proiectele ce urmeaza a fi co-finantate din FEDR sau Fondul de Coeziune in perioada de programare 2007-2013.

Atentie: La cererea de finantare se va anexa inclusiv calculul asistentei nerambursabile pentru proiectele generatoare de venit (modernizare si echipare infrastructura universitara, modernizare si echipare institutii publice furnizori de formare profesionala continua/ Centre de Formare Profesionala Continua). A se vedea in acest sens sectiunea II.3.3. Intocmirea bugetului la prezentul Ghid si Anexa 13 Modul de calcul al asistentei nerambursabile in cazul proiectelor generatoare de venit.

Certificatul de urbanism, in copie:

Certificatul de urbanism este actul de informare prin care autoritatile emitente fac cunoscute solicitantului elementele privind regimul juridic, economic si tehnic al terenurilor si constructiilor existente la data solicitarii si stabilesc cerintele urbanistice ce urmeaza sa fie indeplinite in functie de specificul amplasamentului, precum si lista cuprinzand avizele si acordurile legale, necesare in vederea autorizarii.

Certificatul de urbanism este actul de informare prin care autoritatile emitente, in conformitate cu prevederile planurilor urbanistice si ale regulamentelor aferente acestora ori ale planurilor de amenajare a teritoriului, dupa caz, avizate si aprobate potrivit legii, care sunt informatii de interes public, potrivit legii, fac cunoscute solicitantului elementele privind regimul juridic, economic si tehnic al terenurilor si constructiilor existente la data solicitarii, stabilesc cerintele urbanistice care urmeaza sa fie indeplinite prin documentatia tehnica - D.T. in functie de specificul amplasamentului, lista cuprinzand avizele si acordurile necesare in vederea autorizarii executarii lucrarilor de constructii, potrivit prevederilor art. 5, alin. (1) al Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, cu modificarile si completarile ulterioare,, inclusiv obligatia de a contacta autoritatea competenta pentru protectia mediului, cu privire la evaluarea initiala a investitiei si stabilirea necesitatii evaluarii efectelor acesteia asupra mediului in vederea obtinerii actului administrativ al autoritatii competente pentru protectia mediului.

Certificatul de urbanism se elibereaza, dupa caz de catre: presedintii consiliilor judetene, de primarul general al municipiului Bucuresti, de primarii municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, ai oraselor si comunelor (art. 4 din Legea 50/1991 republicata cu modificarile si completarile ulterioare).

Certificatul de urbanism se elibereaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii. In cererea pentru eliberarea certificatului de urbanism, solicitantul trebuie sa precizeze elementele de identificare ale imobilului pentru care se solicita certificatul si sa mentioneze, in mod obligatoriu, scopul emiterii acestui certificat.

Pentru emiterea certificatului de urbanism solicitantul - orice persoana fizica sau juridica interesata - trebuie sa depuna la emitent o documentatie cuprinzand:

a) cerere-tip ("Cerere pentru emiterea certificatului de urbanism") completata cu elementele de identificare ale solicitantului si imobilului, precum si cu precizarea scopului solicitarii actului;

b) planuri topografice sau cadastrale la scarile 1:500, 1:2000 sau 1:10.000, dupa caz, - vizate de Oficiul de cadastru si publicitate imobiliara al judetului sau al municipiului Bucuresti, dupa caz -, cu indicarea imobilului - teren si/sau constructii; (2 exemplare) (planurile se obtin contra cost de la unitatea teritoriala specializata care le gestioneaza)

c) documentul de plata a taxei de eliberare a certificatului de urbanism (in copie).

Prin certificatul de urbanism emitentul stabileste, impreuna cu reprezentantii imputerniciti ai serviciilor deconcentrate ale administratiei publice centrale, lista avizelor si/ sau acordurilor legale strict necesare autorizarii lucrarilor de constructii, inclusiv pentru organizarea executiei lucrarilor.

Daca scopul emiterii certificatului de urbanism este obtinerea autorizatiei de construire/ desfiintare, acesta va fi insotit de formularele fiselor tehnice strict necesare in vederea emiterii acordului unic.

De asemenea, in documentele anexa la certificatul de urbanism emitentul are obligatia de a comunica solicitantului taxele legale necesare avizarii documentatiei in vederea autorizarii.

Emitentul certificatului de urbanism stabileste termenul de valabilitate al acestuia pentru un interval de timp cuprins intre 6 si 24 de luni de la data emiterii, termen acordat solicitantului in vederea utilizarii acestuia in scopul pentru care a fost emis.

Fisa tehnica privind conditiile de protectie a mediului sau studiul de evaluare a impactului asupra mediului, in copie, daca este cazul

Daca prin certificatul de urbanism nu este solicitata Fisa tehnica privind conditiile de protectie a mediului, solicitantul va preciza acest lucru in cererea de finantare, la punctul 3.2 „Dezvoltarea durabila si eficienta energetica”.

Daca prin certificatul de urbanism se specifica necesitatea elaborarii fisei tehnice privind conditiile de protectia mediului, conform art. 16 din Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1430/2005 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/ 1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii  (MO nr. 825 bis/13.09.2005) aceasta va fi anexata la cererea de finantare.

Pentru proiectele de investitii noi si pentru orice modificare sau extindere care poate avea efecte semnificative asupra mediului, inclusiv pentru proiectele de dezafectare, aferente activitatilor stabilite prin HG nr. 918/2002 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului si OUG nr. 34/2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 645/2002, este obligatorie solicitarea acordului de mediu.

Solicitarea pentru emiterea acordului de mediu, insotita de fisa tehnica privind conditiile de protectuie a mediului (anexa la certificatul de urbanism), se depune la autoritatea publica pentru protectia mediului pe raza careia se afla amplasamentul ales al proiectului.

Formularele fiselor tehnice se pun la dispozitia solicitantilor, contra cost, odata cu certificatul de urbanism, pentru a fi utilizate in faza de proiectare si de pregatire a autorizarii.

Fisa tehnica, anexata la certificatul de urbanism, se completeaza de catre proiectant, pe proprie raspundere cu datele si elementele tehnice rezultate din proiect, in conformitate cu cerintele avizatorului.

In functie de impactul asupra mediului al proiectului supus autorizarii, autoritatea publica pentru protectia mediului stabileste procedura care va fi urmata:

- Clasarea proiectului ca avand impact nesemnificativ asupra mediului si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip A, cu inscriptia: „Se supune CAU . Nu face obiectul procedurii de mediu”.

Fisa tehnica pe care s-a aplicat stampila de tip A se transmite solicitantului in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii solicitarii. 

- Aplicarea unei proceduri simplificate de avizare pentru proiectele  sau activitatile cu impact redus asupra mediului si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip B, cu inscriptia: „Se supune CAU . Face obiectul procedurii de mediu fara acord de mediu”.

Fisa tehnica privind protectia mediului pentru emiterea acordului unic se depune, impreuna cu toate documentele prevazute in legislatia privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, la Ghiseul unic, urmand a fi avizata de autoritatea competenta pentru protectia mediului in cadrul sedintei Comisiei de Acord Unic.

Vizarea fisei tehnice se realizeaza in termen de 20 de zile lucratoare.

Avizarea fisei tehnice se va face cu impunerea obligativitatii solicitarii si obtinerii autorizatiei de mediu la punerea in functiune a investitiei aferente activitatilor cu impact redus asupra mediului.

- Aplicarea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului in vederea emiterii acordului/ acordului integrat de mediu si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip B, cu inscriptia: „Se supune CAU . Face obiectul procedurii de mediu cu acord/ acord integratde mediu”.

Pentru acele proiecte pentru care fac obiectul procedurii de mediu, cu acord de mediu, studiul de impact asupra mediului va fi anexat la Cererea de finantare.

Pentru mai multe detalii privind procedura de evaluare a impactului asupra mediului si emiterea acordului de mediu va ugam sa consultati Anexa nr. 12 la prezentul ghid, realizata pe baza legislatiei in vigoare si a ghidurilor elaborate de Ministerul Mediului. Anexa include si un scurt glosar de termeni, asa cum sunt acestia definiti prin Ordonanta de Urgenta nr. 195 din 22 decembrie 2005 privind protectia mediului, cu modifiucarile si completarile ulterioare.

Inainte de punerea in functiune a investitiilor aferente activitatilor cu impact semnificativ aupra mediului pentru care s-a obtinul acord de mediu/ acord integrat de mediu, titularii sunt obligati sa depuna solicitarea si sa obtina autorizatia de mediu/ autorizatia integrata de mediu.

A se consulta in acest sens Ordinul ministrului mediului si dezvoltarii durabile nr. 1798/2007 privind aprobarea Procedurii de emitere a autorizatiei de mediu.

Dovada capacitatii de a asigura contributia proprie la valoarea cheltuielilor eligibile si de finantare a cheltuielilor neeligibile ale proiectului

Hotararea Consiliului local / Consiliului Judetean / Consiliile Locale ale sectoarelor Municipiului Bucuresti / Consiliului General al Municipiului Bucuresti in cazul unitatilor administrativ-teritoriale/ hotararea organelor de conducere cu rol decizional, legal constituite in cazul institutiilor de invatamant superior de stat, a institutiilor publice furnizori de formare profesionala continua/ centrelor de formare profesionala continua pentru aprobarea proiectului si a  cheltuielilor legate de proiect

Atentie In hotararile mentionate, trebuie sa fie incluse toate cheltuielile pe care solicitantul trebuie sa le asigure pentru implementarea proiectului (contributia la cheltuielile eligibile, cheltuielile neeligibile si cheltuielile conexe ) .

CV-uri si/sau Fisele de post, in copie

( a se vedea cerintele si precizarile de la capitolul II.1.1. punctul 4)

Alte anexe

- Avizul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii pentru realizarea proiectului, pentru cererile de finantare privind modernizarea si echiparea infrastructurii educationale pre-universitare si a celor provind crearea si dezvoltarea Campusurilor pentru Invatamantul Profesional si Tehnic, in original.

Obtinerea avizului MECI presupune parcurgerea urmatoarelor etape:

1. Depunerea de catre solicitant a unei Cereri pentru eliberarea Avizului MECI privind necesitatea si oportunitatea proiectului (Modelul G la formularul  Cererii de finantare), la Registratura Inspectoratului Scolar Judetean, la care este arondata unitatea de invatamant respectiva. Cererea de eliberare a Avizului MECI va fi insotita de Chestionarul privind baza materiala (Modelul H la formularul Cererii de finantare);
2. Inspectoratul Scolar Judetean va analiza necesitatea si oportunitatea acordarii acestui Aviz si va transmite catre MECI, propunerea de acordare/respingere a Avizului si documentatia aferenta depusa de solicitant, in conformitate cu procedurile interne MECI;

3. MECI, pe baza documentatiei transmise si a propunerii ISJ, va adopta decizia de avizare/neavizare a oportunitaii si necesitatii proiectului respectiv (Modelul I la formularul Cererii de finantare).

4. Avizul MECI va fi transmis, in original, beneficiarului, in termen de maximum 20 de zile lucratoare  de la data inregistrarii Cererii de eliberare a Avizului MECI, la ISJ. O copie a Acestui aviz va fi transmis, spre informare catre ISJ.

Atentie MECI nu va aviza proiectele care vizeaza invatamantul obligatoriu si Campusurile pentru Invatamantul Profesional si Tehnic, daca proiectul se incadreaza in cel putin din situatiile urmatoare:

- Dubla finantare, respectiv lucrarile din proiect  pentru acelasi obiectiv/cladire au fost finantate, in ultimi 5 ani, din surse publice, pentru care MECI dispune de informatii  (buget de stat MECI; programe Phare, imprumuturi ale Bancii Mondiale, BEI, BERD, in care MECI a avut cel putin o pozitie de partener/observator). In cazul in care, sunt afectate de dubla finantare, doar o parte din lucrarile din proiect, MECT va acorda Avizul doar pentru lucrarile neafectate de dubla finantare;

- Beneficiarul a solicitat, anterior, schimbarea destinatiei obiectivului/cladirii pentru care solicita finantare in cadrul POR si solicitarea de schimbare a destinatiei este in analiza la MECI sau a fost aprobata;

- Daca MECI, dupa analiza documentatiei depuse, tinant cont de obiectivele legate de optimizarea retelei scolare  nu considera oportuna investitia unitatea scolara respectiva.

Necesitatea si oportunitatea investitiei vor fi analizate de catre MECI prin prisma unui set de criterii referitoare la: evolutia ascendenta a numarului de elevi (tinand cont de bazinul demografic), conditiile de invatare din institutia respectiva, obiectivele legate de optimizarea retelei scolare, de asigurarea calitatii si asigurarea conditiilor egale de acces la educatie.

Atentie Acest Aviz al MECI este valabil doar pentru depunerea cererilor de finantare in cadrul POR, Axa Prioritara 3, Domeniul major de interventie 3.4 si nu poate fi utilizat in cadrul altor programe operationale sau pentru atragerea, de catre beneficiar, a altor surse publice sau private de finantare.

 Avizul MECI poate fi utilizat pentru o singura depunere, in decursul unei perioade de maximum 1 an, de la data eliberarii. In cazul in care proiectul nu a fost aprobat in sesiunea de evaluare tehnica si financiara aferenta Cererii deschise de proiecte, in cadrul careia a fost depus proiectul respectiv, acest Aviz nu mai poate fi utilizat si va trebui reinnoit in cazul redepunerii proiectului, cu exceptia cazurilor in care AM POR/ADR au solicitat clarificari in etapa de verificare a eligibilitatii (altele decat cele legate de Aviz MECI) sau in sesiunea de evaluare tehnica si financiara, inainte de aprobarea/respingerea proiectului. In cazul in care, pe durata unui an calendaristic de la data eliberarii, Avizul nu a fost utilizat (ex. Proiectul nu a mai fost depus de solicitant), Avizul isi pierde valabilitatea.

- In cazul cererilor de finantare privind crearea si dezvoltarea Campusurilor pentru Invatamantul Profesional si Tehnic, care prevad numai activitate de dotare se va face dovada faptului ca lucrarile asupra imobilului/ cladirii au fost realizate din alte surse prin declaratie pe proprie raspundere autentificata notarial

- Orice alte documente si/ sau studii care pot conduce la justificarea oportunitatii proiectului care face obiectul cererii de finantare.

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora