POR Axa 1 Poli de crestere Anexe obligatorii pentru toate tipurile de proiecte

Data: 13 decembrie 2010   Ora: 13:23

Indiferent de tipurile de activitati incluse in acestea, proiectele din POR Axa1 vor fi prezentate Coordonatorului de Pol pentru realizarea unui raport privind calitatea proiectului (Modelul G Raport de analiza privind elaborarea cererii de finantare). Acest aviz va fi completat 1 exemplar original ce va fi anexat la dosarul cererii de finantare, si 2 copii (1 pentru Beneficiar si 1 va fi transmis catre AMPOR).

1.a) [in cazul in care cererea de finantare pentru proiect este depusa de un parteneriat] Acordul de parteneriat, in original

Atentie! Acordul de parteneriat trebuie sa contina obligatoriu urmatoarele informatii:

- Denumirea si adresa exacta a fiecarui partener;

- Desemnarea liderului parteneriatului, care va fi fie un oras/municipiu din cadrul polului de crestere, fie, dupa caz, judetul in care este localizat polul de crestere, reprezentate de autoritatile administratiei publice locale corespunzatoare;

- Numele si functia reprezentantilor legali ai fiecarui partener, inclusiv a liderului, semnatari ai acordului de parteneriat;

- Obiectivul Acordului de parteneriat;

- Perioada de valabilitate a acordului de parteneriat;

- Drepturile si obligatiile liderului si ale partenerilor;

- Prezentarea modului in care fiecare partener asigura intretinerea infrastructurii construite/ modernizate/ reabilitate pentru care s-a acordat finantare, pe o perioada de cel putin 5 ani dupa finalizarea proiectului / darea in exploatare, si modul in care asigura exploatarea in aceasta perioada;

- Prezentarea modului de impartire, intre parteneri, a bunurilor ramase dupa incetarea finantarii (daca este cazul).

Atentie! Lipsa Acordului de parteneriat ca anexa la Cererea de finantare conduce automat la respingerea cererii de finantare.

 

1.b) [in cazul in care cererea de finantare pentru un proiect este depusa de o unitate administrative-teritoriala / autoritate a administratiei publice locale SAU de o asociatie de dezvoltare intercomunitara] Documentele statutare ale solicitantului, in copie in functie de forma de constituire:

UAT / APL ADI
Nu este cazul.

Actul constitutiv, in copie, impreuna cu toate modificarile, unde este cazul,

Statutul asociatiei, in copie, impreuna cu toate modificarile, unde este cazul, si

Dovada dobandirii personalitatii juridice a asociatiei - certificatul de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor, respectiv hotararea judecatoreasca privind constituirea ADI

 

2) [daca este cazul] Actul de imputernicire , in original, in cazul in care Cererea de finantare nu este semnata de reprezentantul legal al solicitantului, ci de o persoana imputernicita in acest sens. Actul de imputernicire reprezinta orice document administrativ emis de reprezentantul legal in acest sens, cu respectarea prevederilor legale (exemple orientative: ordin, decizie, hotarare etc).

 

3) Declaratia de eligibilitate, in original, prin care solicitantul (respectiv fiecare dintre parteneri, in cazul cererilor de finantare depuse de un parteneriat) declara, intre altele, urmatoarele:

- ca organizatia respectiva nu se incadreaza in nici una din categoriile mentionate la Sectiunea „Eligibilitatea solicitantului”.

- ca proiectul propus nu a mai beneficiat de finantare publica in ultimii 5 ani inainte de data depunerii cererii de finantare si nu beneficiaza de fonduri publice din alte surse de finantare, pentru acelasi tip de activitati, realizate asupra aceluiasi imobil / aceleiasi  infrastructuri / aceluiasi segment de infrastructura.

- ca infrastructura si terenul pe care se face investitia indeplinesc cumulativ conditiile enumerate in Sectiunea „Eligibilitatea solicitantului”.

In cazul parteneriatelor, se va completa cate o astfel de Declaratie de eligibilitate de catre fiecare membru al parteneriatului.

 

4) [daca este cazul, pentru proiectele care se incadreaza in categoria b) de operatiuni eligibile – „Dezvoltarea durabila a mediului de afaceri”], decizii privind recuperarea ajutoarelor de stat si dovezi ale efectuarii platii, in copie

In situatia in care solicitantul (si/sau oricare dintre parteneri, unde este cazul) a (au) facut obiectul unui ordin al unei instante judecatoresti din Romania, emis pana la 1 ianuarie 2007 pentru recuperarea unui ajutor de stat si acest ordin a fost executat (sumele respective au fost platite), solicitantul va anexa, in copie, decizia (deciziile) Consiliului Concurentei privind recuperarea ajutorului, ordinul (ordinele) de recuperare al instantei judecatoresti si dovada (dovezile) efectuarii platii.

In cazul in care solicitantul (si/sau oricare dintre parteneri, unde este cazul) a facut obiectul unei decizii a Comisiei Europene emise dupa 1 ianuarie 2007 pentru recuperarea unui ajutor de stat, decizie care a fost deja executata (provizoriu sau definitiv), solicitantul va anexa o copie a deciziei (deciziilor) Comisiei Europene si dovada (dovezile) efectuarii platii.

 

5) Declaratia de angajament, in original, semnata de catre reprezentantul legal al solicitantului/ persoana imputernicita, intocmita in conformitate cu Formular D „Declaratia de angajament”, prin care solicitantul se obliga:

- Sa implementeze intocmai si la termen proiectul individual pentru care se solicita finantarea nerambursabila

- Sa asigure contributia proprie la valoarea eligibila a proiectului,

- Sa finanteze toate costurile neeligibile (inclusiv costurile suplimentare) aferente proiectului,

- Sa asigure resursele financiare necesare implementarii optime ale proiectului in conditiile rambursarii ulterioare a cheltuielilor eligibile din instrumente structurale,

- Sa mentina proprietatea facilitatilor construite/ modernizate/ extinse (unde este cazul), a bunurilor achizitionate (unde este cazul) si natura activitatii pentru care s-a acordat finantare, sa nu gajeze sau ipotecheze bunurile construite/ modernizate/ extinse / achizitionate din finantarea nerambursabila, pe o perioada de cel putin 5 ani dupa finalizarea perioadei de implementare a proiectului, si sa asigure exploatarea si intretinerea in aceasta perioada,

- [pentru cereri de finantare aferente proiectelor avand ca obiectiv centre rezidentiale pentru copii] Sa respecte limita maxima admisa de 50 de locuri pentru capacitatea centrului rezidential pentru copii,

- [pentru cererile de finantare aferente proiectelor de reabilitare/modernizare a cladirilor destinate serviciilor sociale] Sa se asigure ca nu se desfasoara activitati economice in scopul obtinerii de profit din echipamentele achizitionate prin proiect sau din utilizarea imobilului reabilitat/modernizat,

- [pentru cererile de finantare aferente proiectelor de reabilitare/modernizare a cladirilor destinate serviciilor sociale] Sa se asigure ca nu se desfasoara alte activitati economice in scopul obtinerii de venituri din echipamentele achizitionate prin proiect sau din utilizarea imobilului reabilitat/ modernizat, prin acordarea dreptului de utilizare a acestora catre terte parti, in afara activitatilor pentru care a fost finantat proiectul

- [pentru cererile de finantare aferente proiectelor de restaurare / consolidare / conservare / protejare a monumentelor istorice] Sa se asigure ca nu desfasoara activitati economice in scopul obtinerii de venituri din utilizarea monumentului istoric restaurat/ consolidat/ protejat/ conservat si a facilitatilor construite, dupa caz, in afara activitatilor pentru care a fost finantat proiectul, prin acordarea dreptului de utilizare a acestora catre terte parti

- [pentru cererile de finantare aferente proiectelor de restaurare / consolidare / conservare / protejare a monumentelor istorice] Sa se asigure ca monumentul istoric restaurat / consolidat / conservat / protejat va fi inclus total sau partial in circuitul public la data finalizarii implementarii proiectului,

- Sa respecte, pe durata pregatirii proiectului si a implementarii acestuia, prevederile legislatiei comunitare si nationale in domeniul egalitatii de sanse, nediscriminarii, protectiei mediului, eficientei energetice, achizitiilor publice si ajutorului de stat.

In cazul parteneriatelor, Declaratia de angajament va fi semnata de catre reprezentantul legal / persoana imputernicita al/a fiecaruia dintre membrii parteneriatului.

 

6) Cele mai recente situatii financiare ale solicitantului (respectiv ale fiecaruia dintre parteneri, unde este cazul) vizate de Administratia finantelor publice, in copie,

UAT / APL ADI

Ultimul Bilant contabil vizat de Administratia financiara, inclusiv contul de rezultat patrimonial si contul de executie bugetara, in cazul unitatilor administrativ teritoriale (autoritatilor administratiei publice locale).Aceste documente vor fi prezentate de catre fiecare UAT/APL membra a unui parteneriat.

Situatiile financiare aferente intregului an fiscal precedent datei la care se depune cererea de finantare (bilantul contabil depus la Administratia financiara, contul rezultatului exercitiului, note explicative), in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

 

7) Dovada capacitatii solicitantului de a asigura contributia proprie la valoarea cheltuielilor eligibile si de finantare a cheltuielilor neeligibile ale proiectului, in copie,

In functie de tipul solicitantului:

UAT / APL ADI Parteneriat
Hotararea Consiliului local / Consiliului Judetean de aprobare a proiectului, a cheltuielilor legate de proiect.  Hotararea Consiliului de Administratie al ADI / Adunarii Generale a ADI, dupa caz, de aprobare a proiectului, a cheltuielilor legate de proiect. In cazul unuia sau mai multor parteneri, se vor prezenta hotararile mentionate la coloana „UAT / APL” atat pentru lider cat si pentru fiecare dintre parteneri. 

NOTA - Referitor la modalitatea de derulare a finantarii si transferul fondurilor din bugetele consiliilor judetene in bugetul Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara:

- In vederea pregatirii si a implementarii corespunzatoare a proiectelor propuse de Asociatiile de Dezvoltare Intercomunitara, sumele alocate din bugetul local pentru constituirea asociatiilor de dezvoltare intercomunitara si pentru realizarea proiectelor propuse de acestea se vor evidentia in clasificatia economica la Titlul VII „Alte transferuri”, art.55.01 „Transferuri interne”, alin.55.01.42 „Transferuri din bugetul local catre asociatiile de dezvoltare intercomunitara”. In clasificatia functionala aceste sume se vor evidentia pe capitole si subcapitole in functie de natura proiectului de dezvoltare pentru care se aloca sume din bugetul local. 

- Modalitatea de reflectare in contabilitate a operatiunilor legate de transferurile financiare din bugetele consiliilor locale in bugetele Asociatiilor de dezvoltare intercomunitara se realizeaza in conformitate cu prevederile Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice si a Planului de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice  nr. 1917/2005, cu modificarile si completarile ulterioare: 673 ”Transferuri Interne”’ = „ Finantarea de la bugetele locale” (titlul 55, art.55.01, alin.55.01.42)

 

8) CV-uri si/sau Fisele de post, in copie, aferente echipei de proiect. A se vedea cerintele si precizarile de la Sectiunea „Eligibilitatea solicitantului”.

 

9) Documentele care atesta dreptul de proprietate/ administrare asupra imobilului (teren si/sau infrastructura) obiect al investitiei, in copie, prin care solicitantul dovedeste faptul ca are calitatea de proprietar sau are in administrare  imobilul ce face obiectul investitiei, in functie de forma de constituire a acestuia:

Dreptul de proprietate privata

Actele doveditoare ale dreptului de proprietate, reprezentate de inscrisurile constatatoare ale unui act juridic civil, jurisdictional sau administrativ cu efect constitutiv, translativ sau declarativ de proprietate, precum:

- Actele juridice translative de proprietate, precum contractele de vanzare-cumparare, schimb, donatie etc.;

- Actele juridice declarative de proprietate, precum imparteala judiciara sau tranzactia;

- Actele jurisdictionale declarative precum hotararile judecatoresti, cu putere de res judicata, de partaj, constatare a uzucapiunii imobiliare etc.;

- Alte acte jurisdictionale precum ordonantele de adjudecare, etc.

SI/SAU

- documente cadastrale (extrase, certificate sau copii certificate conform cu originalul de pe cartile funciare)din care sa rezulte intabularea;

SI [pentru solicitant Asociatie de dezvoltare intercomunitara]

-  Hotararea Consiliului Judetean, a Consiliului general al Municipiului Bucuresti sau a Consiliului Local conform careia asociatia de dezvoltare intercomunitara are dreptul de a realiza investitii asupra imobilului (teren si/sau constructie)

Dreptul de proprietate publica (apartinand exclusiv unitatilor administrativ-teritoriale)

- Oricare dintre actele doveditoare ale dreptului de proprietate indicate mai sus;

SAU

- Hotararea instantei competente, cu putere de res judicata, privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica;

SAU

- Hotararea de Guvern, publicata in Monitorul Oficial, privind inventarul bunurilor care alcatuiesc domeniul public al unitatii administrativ-teritoriale respective (art. 21 din Legea nr.213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, cu modificarile si completarile ulterioare);

SI/SAU

- documente cadastrale (extrase, certificate sau copii certificate conform cu originalul de pe cartile funciare)din care sa rezulte intabularea;

SI [pentru solicitant Asociatie de dezvoltare intercomunitara]

-  Hotararea Consiliului Judetean, a Consiliului general al Municipiului Bucuresti sau a Consiliului Local conform careia asociatia de dezvoltare intercomunitara are dreptul de a realiza investitii asupra imobilului (teren si/sau constructie)

Dreptul de administrare (ca drept real asupra bunurilor aflate in proprietatea publica a unitatilor administrativ-teritoriale)

- Hotararea Guvernului sau a consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau a consiliului local de dare in administrare a bunului proprietate publica (art.12 din Legea nr.213/2008)

ATENTIE! Prin exceptie, in cazul investitiilor de tipul pasajelor supra si subterane care intersecteaza infrastructura de cai ferate, solicitantul dovedeste dreptul de folosinta asupra terenului pe care se realizeaza investitia, pe o durata in conformitate cu prevederile art. 57, paragraful 1 din Regulamentul Consiliului Nr.1083/2006 care stabileste reglementarile generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de Coeziune .

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora