POR Axa 1 Centre Urbane Anexe obligatorii pentru proiectele care prevad lucrari publice

Data: 10 decembrie 2010   Ora: 11:18

Anexe obligatorii pentru proiectele care prevad lucrari publice suplimentar fata de documentele solicitate la Anexele obligatorii.

10) Studiul de fezabilitate/ documentatia de avizare a lucrarilor de interventii, aprobarea si avizele asupra SF/ documentatiei de avizare a lucrarilor de interventii emise de catre autoritatile abilitate sau de catre beneficiar, dupa caz, in copie.

In conformitate cu prevederile HG nr. 28/2008 pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii,

- proiectarea lucrarilor de constructii pentru obiective de investitii noi, inclusiv extinderi, se elaboreaza in urmatoarele faze:

Studiu de fezabilitate

Proiect tehnic

Detalii de executie

- proiectarea lucrarilor de constructii pentru interventii la constructii existente, inclusiv instalatiile aferente, se elaboreaza in urmatoarele faze:

Expertiza tehnica, si dupa caz, audit energetic

Documentatie de avizare a lucrarilor de interventii

Proiect tehnic

Detalii de executie.

 

Aceste prevederi nu se aplica in cazul:

- Obiectivelor de investitii/ lucrarilor de interventii aflate in curs de executie la data intrarii in vigoare a HG nr.28/2008;

-  Obiectivelor de investitii/ lucrarilor de interventii pentru ale caror studii de fezabilitate/ documentatii de avizare a lucrarilor de interventii au fost demarate procedurile de achizitie publica, in conditiile legii, sau ale caror studii de fezabilitate/ documentatii de avizare a lucrarilor de interventii au fost finalizate si aprobate de ordonatorul de credite, in conformitate cu legislatia specifica - la data intrarii in vigoare a HG nr.28/2008.

Atentie! Devizul general intocmit la faza de proiectare a studiului de fezabilitate/ documentatiei de avizare a lucrarilor de interventii se actualizeaza prin grija beneficiarului, ori de cate ori este necesar, dar de regula in urmatoarele situatii:

-  la data supunerii spre aprobare a studiului de fezabilitate/ documentatiei de avizare a lucrarilor de interventii

-  la data solicitarii autorizatiei de construire

-  la data organizarii procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica pentru executia de lucrari

- dupa incheierea contractelor de achizitie, rezultand valoarea de finantare a obiectivului de investitie/ lucrarilor de interventii

- la data intocmirii sau modificarii de catre ordonatorul principal de credite potrivit legii a listei obiectivelor de investitii anexa la bugetul de stat sau la bugetul local atat pentru obiective de investitii noi cat si in continuare.

 

La cererea de finantare vor fi anexate, dupa caz:

- Studiul de fezabilitate conform Modelului D1 „Studiu de fezabilitate”, in cazurile exceptate de la aplicarea prevederilor HG nr.28/2008 pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii, sau

-  Documentatia tehnico-economica, elaborata conform prevederilor HG nr.28/2008 pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii.

Atentie! Studiul de fezabilitate/documentatia tehnico-economica nu trebuie sa fi fost elaborata / revizuita / actualizata cu mai mult de 2 ani inainte de data depunerii Cererii de finantare. In cazul studiilor de fezabilitate/ documentatiilor tehnico-economice elaborate cu mai mult de 12 luni inainte de data depunerii cererii de finantare, respectiv intre 13 si 24 de luni inainte de data depunerii cererii de finantare, solicitantul de finantare va prezenta un deviz general actualizat cu cel mult 12 luni inainte de data depunerii cererii de finantare. Devizul general va prezenta data actualizarii, semnatura si stampila elaboratorului documentatiei tehnico-economice. Studiul de fezabilitate/ documentatia tehnico-economica trebuie insotit(a) de hotararea organelor de conducere legal constituite si abilitate ale solicitantului de aprobare a acestuia/ acesteia. 

 

In formularul cererii de finantare, la punctele „Calendarul activitatilor” si „Achizitiile publice”, se va mentiona data lansarii procedurii de achizitie pentru elaborarea studiului de fezabilitate/ documentatiei de avizare a lucrarilor de interventii, data elaborarii, data actualizarii (daca este cazul).

Conditii specifice:

a. Pentru monumente istorice, in conformitate cu art.36, alin.(1), pct.h) din Legea nr.422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, proprietarii si titularii dreptului de administrare sau ai altor drepturi reale asupra monumentelor istorice sunt obligati sa asigure efectuarea lucrarilor de conservare, consolidare, restaurare, precum si a oricaror alte lucrari, conform prevederilor legale, numai de catre persoane fizice sau juridice atestate in acest sens si sa prevada in contracte conditiile si termenele de executie cuprinse in avizul de specialitate – vezi si nota de la pct.13) Certificatul de urbanism de mai jos.

AMPOR a solicitat ca obligatoriu a fi prezentate impreuna cu cererea de finantare, studiul de fezabilitate/documentatia de avizare a lucrarilor de interventii. Avand in vedere faptul ca aceste documentatii tehnico-economice nu preiau toate elementele documentatiilor de fundamentare (studii de teren, expertize tehnice, s.a.), in etapa de evaluare tehnica si financiara poate fi necesara prezentarea acestora.

Evaluatorii independenti pot formula solicitari de clarificare in acest sens. Solicitantul de finantare trebuie sa prezinte documentele/ studiile/ analizele solicitate. Daca solicitantul de finantare nu prezinta aceste documente in termenul mentionat in scrisoarea de clarificari, proiectul va fi analizat pe baza informatiilor disponibile.

Solicitantii de finantare trebuie sa fie constienti de faptul ca documentatiile tehnico-economice care nu au la baza studiile/expertizele solicitate de legislatia in vigoare pot fi respinse prin punctarea cu 0 puncte la subcriteriile privind coerenta documentatiei, solutia tehnica, metodologia de implementare a proiectului.

 

11) Analiza cost-beneficiu (daca nu este inclusa in Studiul de fezabilitate/ documentatia de avizare a lucrarilor de interventii), elaborata pe baza instructiunilor prezentate in Anexa 6 „Recomandari privind analiza cost-beneficiu” la prezentul Ghid, instructiuni care au la baza Documentul de lucru nr. 4 al Comisiei Europene, Directia Generala Politica Regionala - indrumar pentru elaborarea analizei cost beneficiu pentru proiectele ce urmeaza a fi co-finantate din FEDR sau Fondul de Coeziune in perioada de programare 2007-2013.

Analiza cost beneficiu trebuie sa includa obligatoriu analiza economica, inclusiv calcularea indicatorilor de performanta economica: valoarea actuala neta, rata interna de rentabilitate si raportul cost-beneficiu, chiar daca proiectul nu este o investitie publica majora, asa cum aceasta este definita in cadrul HG 28/2008 (investitie publica majora - investitia publica al carei cost total depaseste echivalentul a 25 milioane euro, in cazul investitiilor promovate in domeniul protectiei mediului, sau echivalentul a 50 milioane euro, in cazul investitiilor promovate in alte domenii).

Atentie! La cererea de finantare se va anexa inclusiv calculul asistentei nerambursabile pentru proiectele generatoare de venit. A se vedea in acest sens Sectiunea  „Determinarea contributiei proprii si a valorii maxime a finantarii nerambursabile” si Anexa „Metodologie de calcul al asistentei nerambursabile in cazul proiectelor generatoare de venit” .

Atentie! Regulamentul Consiliului nr. 1341/ 2008 pentru amendarea Regulamentului Consiliului nr. 1083/2006 privind stabilirea prevederilor generale referitoare la Fondul European pentru Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de Coeziune, stabileste ca prevederile art. 55 alin. (1) – (4) din Regulamentul Consiliului nr. 1083/2006 cu privire la proiecte generatoare de venit (calculul cheltuielilor eligibile pentru acest tip de proiecte) se aplica numai pentru proiectele cofinantate prin Fondul European pentru Dezvoltare Regionala sau Fondul de Coeziune a caror valoare totala depaseste 1.000.000 Euro. In consecinta, pentru proiectele depuse spre finantare in cadrul Programului Operational Regional a caror valoare totala se incadreaza in prevederile Regulamentului nr. 1341/2008, la cererea de finantarea nu va fi anexat calculul asistentei nerambursabile pentru proiectele generatoare de venit.

12) Certificatul de urbanism, in copie , eliberat in vederea obtinerii autorizatiei de construire

Certificatul de urbanism este actul de informare prin care autoritatile emitente fac cunoscute solicitantului elementele privind regimul juridic, economic si tehnic al terenurilor si constructiilor existente la data solicitarii, stabilesc cerintele urbanistice care urmeaza sa fie indeplinite prin documentatia tehnica - D.T. in functie de specificul amplasamentului, lista cuprinzand avizele si acordurile necesare in vederea autorizarii executarii lucrarilor de constructii, inclusiv obligatia de a contacta autoritatea competenta pentru protectia mediului, cu privire la evaluarea initiala a investitiei si stabilirea necesitatii evaluarii efectelor acesteia asupra mediului in vederea obtinerii actului administrativ al autoritatii competente pentru protectia mediului.

Certificatul de urbanism se elibereaza, dupa caz de catre: presedintii consiliilor judetene, de primarul general al municipiului Bucuresti, de primarii municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, ai oraselor si comunelor (art. 4 din Legea 50/1991 republicata cu modificarile si completarile ulterioare).

Certificatul de urbanism se elibereaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii. In cererea pentru eliberarea certificatului de urbanism, solicitantul trebuie sa precizeze elementele de identificare ale imobilului pentru care se solicita certificatul si sa mentioneze, in mod obligatoriu, scopul emiterii acestui certificat.

Pentru emiterea certificatului de urbanism solicitantul - orice persoana fizica sau juridica interesata - trebuie sa depuna la emitent documentatia prevazuta la art. 15 alin. (1) din Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1430/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii  in zonele asupra carora s-a instituit, potrivit legii, un anumit regim de protectie prevazut in planurile de amenajare a teritoriului si in documentatiile de urbanism aprobate, cum ar fi zonele naturale protejate ,  stabilite potrivit legii, sau zonele unde s-a instituit un alt tip de restrictie, solicitantul va trebui sa obtina avizul organismelor competente (Ministerul Mediului, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, etc).

 

ATENTIE:                

- Certificatul de urbanism anexat la dosarul cererii de finantare trebuie sa fie cel eliberat in vederea obtinerii autorizatiei de construire (acesta fiind scopul specificat in certificatul de urbanism)

Certificatul de Urbanism trebuie sa fie valabil la data depunerii cererii de finantare, in caz contrar cererea de finantare fiind respinsa ca neconforma administrativ. Singura exceptie acceptata de la aceasta regula este reprezentata de anexarea, la dosarul cererii de finantare a unui document care, din punct de vedere cronologic si/sau din punct de vedere al continutului este posterior si inglobeaza documentul solicitat. Astfel, in aceasta situatie, criteriul de conformitate administrativa privind prezentarea certificatului de urbanism valabil ar putea fi considerat indeplinit daca, in absenta certificatului sau in cazul in care acesta nu mai este valabil, la dosarul cererii de finantare este anexata autorizatia de construire, valabila la data depunerii cererii de finantare.

 

 

Conditii specifice:

a. Pentru monumente istorice: in conformitate cu art.23, alin.(1) din Legea nr.422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, interventiile asupra monumentelor istorice se fac numai pe baza si cu respectarea avizului emis de catre Ministerul Culturii si Cultelor sau, dupa caz, de catre serviciile publice deconcentrate ale Ministerului Culturii si Cultelor. In conformitate cu art.36, alin.(1), pct.h) din Legea nr.422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, proprietarii si titularii dreptului de administrare sau ai altor drepturi reale asupra monumentelor istorice sunt obligati sa asigure efectuarea oricaror lucrari, conform prevederilor legale, numai de catre persoane fizice sau juridice atestate in acest sens de catre Ministerul Culturii si Cultelor si sa prevada in contracte conditiile si termenele de executie cuprinse in avizul de specialitate. Prin derogare de la prevederile alin. (1) lit. h) din Legea nr.422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, lucrarile de constructie ce fac obiectul autorizarii, la monumentele istorice de categorie B, cu exceptia lucrarilor la componentele artistice, pot fi efectuate si de persoane fizice sau juridice neatestate, cu conditia respectarii avizelor de specialitate.

b. Pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii  in zonele asupra carora s-a instituit, potrivit legii, un anumit regim de protectie prevazut in planurile de amenajare a teritoriului si in documentatiile de urbanism aprobate, cum ar fi zonele naturale protejate ,  stabilite potrivit legii, sau zonele unde s-a instituit un alt tip de restrictie, solicitantul va trebui sa obtina avizul organismelor competente (Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, etc).

 

13) Actul administrativ al autoritatii competente pentru protectia mediului, in copie,

Acesta poate fi:

13.1. Fisa tehnica privind conditiile de protectie a mediului – pentru acele proiecte pentru care certificatul de urbanism a fost solicitat si obtinut inainte de intrarea in vigoare a prevederilor Ordinului ministrului dezvoltarii regionale si locuintei nr. 119/2009 de modificare si completare a Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.1430/2005, respectiv 27 martie 2009.

Fisa tehnica, anexata la  certificatul de urbanism, se completeaza de catre proiectant, pe proprie raspundere cu datele si elementele tehnice rezultate din proiect, in conformitate cu cerintele avizatorului.

In functie de impactul asupra mediului al proiectului supus autorizarii, autoritatea publica pentru protectia mediului stabileste procedura care va fi urmata:

a. Clasarea proiectului ca avand impact nesemnificativ asupra mediului si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip A, cu inscriptia: „Se supune CAU . Nu face obiectul procedurii de mediu”.

Fisa tehnica pe care s-a aplicat stampila de tip A se transmite solicitantului in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii solicitarii.

b.  Aplicarea unei proceduri simplificate de avizare pentru proiectele  sau activitatile cu impact redus asupra mediului si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip B, cu inscriptia: „Se supune CAU29. Face obiectul procedurii de mediu fara acord de mediu”.

Fisa tehnica privind protectia mediului pentru emiterea acordului unic se depune, impreuna cu toate documentele prevazute in legislatia privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, la Ghiseul unic, urmand a fi avizata de autoritatea competenta pentru protectia mediului in cadrul sedintei Comisiei de Acord Unic.

Vizarea fisei tehnice se realizeaza in termen de 20 de zile lucratoare.

Avizarea fisei tehnice se va face cu impunerea obligativitatii solicitarii si obtinerii autorizatiei de mediu la punerea in functiune a investitiei aferente activitatilor cu impact redus asupra mediului.

c. Aplicarea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului in vederea emiterii acordului/ acordului integrat de mediu si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip B, cu inscriptia: „Se supune CAU29. Face obiectul procedurii de mediu cu acord/ acord integrat de mediu”

 

13.2. Decizia etapei de incadrare, emisa de catre autoritatile competente pentru protectia mediului – pentru acele proiecte pentru care certificatul de urbanism a fost solicitat si obtinut ulterior intrarii in vigoare a prevederilor Ordinului ministrului dezvoltarii regionale si locuintei nr.119/2009 de modificare si completare a Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.1430/2005, respectiv 27 martie 2009.

Pentru procedura de urmat, de catre solicitantul de finantare, in aceasta situatie, va rugam consultati prevederile urmatoarelor acte normative:

- HG nr. 1213/2006 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice si private, cu modificarile si completarile ulterioare.

Atentie! Incepand cu data de 11 septembrie 2009 a intrat in vigoare HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, care abroga HG nr.1 213/2006!

- Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului nr.860/2002 pentru aprobarea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si de emitere a acordului de mediu, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului nr.863/2002 privind aprobarea Ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului.

Pentru acele proiecte pentru care fac obiectul procedurii de mediu, cu acord de mediu (respectiv situatia in care autoritatile competente pentru protectia mediului decide ca proiectul respectiv se supune / face obiectul procedurii de mediu cu acord de mediu), studiul de impact asupra mediului va fi anexat in mod obligatoriu la Cererea de finantare. Absenta acestui document din dosarul cererii de finantare va atrage in mod automat respingerea cererii ca neconforma administrativ. Exceptia de la aceasta regula este reprezentata de anexarea, la dosarul cererii de finantare a unui document care, din punct de vedere cronologic si/sau din punct de vedere al continutului este posterior si inglobeaza documentul solicitat prin ghidul solicitantului. In cazul de mai sus, criteriul de conformitate administrativa privind prezentarea studiului de evaluare a impactului asupra mediului ar putea fi considerat indeplinit daca, in absenta studiului, la dosarul cererii de finantare ar fi anexat acordul/acordul integrat de mediu.

 

Inainte de punerea in functiune a investitiilor aferente activitatilor cu impact semnificativ aupra mediului pentru care s-a obtinul acord de mediu/ acord integrat de mediu, titularii sunt obligati sa depuna solicitarea si sa obtina autorizatia de mediu/ autorizatia integrata de mediu.

A se consulta in acest sens Ordinul ministrului mediului si dezvoltarii durabile nr. 1798/2007 privind aprobarea Procedurii de emitere a autorizatiei de mediu.

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora