Potentialul de crestere a pietei de carduri din Romania este inca foarte mare

Igor Zganjer - BCR

Potentialul de crestere a pietei de carduri din Romania este inca foarte mare Data:23 august 2010   Ora: 11:53

Directorul executiv al Directiei Carduri din cadrul Bancii Comerciale Romane (BCR), Igor Zganjer, este de parere ca potentialul de crestere a pietei de carduri din Romania, tara in curs de dezvoltare, a fost si inca este foarte mare.

Emitentii de carduri de pe piata locala aduc in prezent caracteristici si beneficii noi in oferta de produse intr-un ritm alert, in vederea castigarii de noi clienti, precum si a pastrarii celor din portofoliul actual.

Zganjer estimeaza un procent de aproximativ 60% carduri active in totalul cardurilor existente in piata, referindu-se aici la carduri cu minim o tranzactie la ATM ori POS in decursul unui an.

1.     Cum ati caracteriza piata cardurilor bancare din Romania, comparativ cu cea din statele Europei Occidentale? Care sunt principalele tendinte

Fiind o tara in curs de dezvoltare, potentialul de crestere al pietei de carduri din Romania a fost si inca este foarte mare.

In acest moment, emitentii de carduri de pe piata locala aduc caracteristici si beneficii noi in oferta de produse intr-un ritm alert, in vederea castigarii de noi clienti precum si a pastrarii celor din portofoliul actual.

Tendinta principala a pietei este de a introduce plata cu cardul in viata de zi cu zi unui segment cat mai mare de populatie precum si de a creste numarul de tranzactii cu cardul pentru cumparaturile la comercianti, a platilor si facturilor cotidiene – chiar si la cele de valoare mica.

In acest sens bancile dezvolta programe atat de educare cat si de loializare a clientilor care efectueaza tranzactii cu cardul.

De exmplu, pe langa extragerile curente de numerar, la un ATM BCR, poti reincarca Cardul Activ de transport in comun – RATB, poti plati facturile la gaze, apa, telefonie mobile si fixa, energie, taxele de studii, iti poti reincarca cartela de telefonie Orange sau Vodafone etc.

De asemenea, o alta tendinta clara este de a educa si familiariza clientii cu platile efectuate direct pe internet ori telefonic, in cazul BCR utilizand canalele alternative Click 24 Banking BCR sau Alo 24 Banking BCR.

 2.     Este cert faptul ca economia romaneasca este dominata de platile in numerar. Ce masuri ar trebui sa intreprinda bancile comerciale pentru a stimula populatia sa utilizeze mai mult cardurile?

In primul rand trebuie accentuat in continuare avantajul securitatii banilor clientilor. Daca iti este furat portofelul din geanta ori din buzunar, numerarul nu il poti recupera insa un card se blocheaza la un simplu apel telefonic, banii ramanand in contul din banca in perfecta siguranta.

In plan secund, un card iti deschide calea catre platile produselor dorite in rate fare dobanda, reduceri la comercianti parteneri fiecarei banci, plati pe internet de oriunde in lume a unor produse ce poate nu exista decat in mediul online ori sunt prezente aici la preturi mult mai avantajoase.

Cumparaturile efectuate cu cardurile de debit ori credit BCR, de exemplu, acumuleaza automat puncte de loialitate ce reduc costurile de utilizare al produsului bancar. La o cumparatura lunara efectuata cu cardul de credit Powercard BCR in valoare de 500 RON, in 12 luni clientul primeste inapoi in cont o contravaloare a punctelor de loialitate acumulate de 36 RON, in cazul in care pentru acest produs clientul trebuie sa plateasca bancii un comision de administrare anuala a cardului de 24 RON. Aceasta este consecinta simpla pentru utilizarea corecta a produslui pentru cumparaturile inerente de zi cu zi.

3.     Care este gradul de utilizare a cardurilor la nivel national? Pentru ce sunt acestea utilizate in principal?

In Romania estimam un procent de aproximativ 60% carduri active in totalul cardurilor existente in piata, si aici ne referim la carduri cu minim o tranzactie la ATM ori POS in decursul unui an.

Pe langa extragerile de numerar de la ATM, care din pacate inca detin cea mai mare pondere in tipul de tranzactii ales de clienti, o pondere semnificativa si in crestere o reprezinta si platile cu cardul direct la comercianti. Sectoarele unde observam o familiaritate crescuta in tranzactionarea direct la POS sunt cel al benzinariilor, in supermarket-uri, pentru achizitionarea de bricolaje precum si imbracaminte.  

4.     Auzim din ce in ce mai des de promotii la cardurile de credit. Care este perspectiva acestui segment de piata?

Segmentul cardurilor de credit va cunoaste in continuare o evolutie puternica si rapida, ofertele bancilor indreptandu-se in special catre elaborarea unor programe de loialitate din ce in ce mai complexe si personalizate, pentru satisfacerea cat mai multor tipuri de nevoi ale clientilor actuali si potentiali. Cardul de credit in sine este un instrument de plata, cu beneficii atasate, menite sa aduca valoare adaugata vietii fiecaruia, iar noi consideram ca diferentierea dintre acestea in piata se va face mai putin la nivelul costurilor implicite, cat la nivelul si tipul avantajelor atasate.

Cardul de credit Powercard BCR, spre exemplu, ofera printre multe alte beneficii si serviciul de asigurare pentru protectia cumparaturilor impotriva deterioriorarii/distrugerii sau a furtului. Astfel, bunurile sunt asigurate pentru maxim 100 de zile de la data achizitionarii, daca au fost achitate integral utilizând cardul de credit BCR VISA/MasterCard Powercard sau BCR MasterCard Gold, incluzand aici si echipamentele electronice/ foto/ audio/ video, aparate GPS, bijuterii etc.

5.     Cum considerati ca va evolua piata cardurilor bancare din Romania in acest an si care estimati ca va fi valoarea tranzactiilor?

Cardurile vor fi din ce in ce mai utilizate indeosebi pentru tranzactiile de zi cu zi, de mica valoare, care cumulate pot aduce beneficii in functie de programul de loialitate atasat fiecarui produs.

 6.      Care a fost valoarea tranzactiilor efective inregistrate de institutia pe care o conduceti in 2009 si ce asteptari aveti pentru 2010?

Ca o urmarea a actiunilor de educare si stimulare derulate, ne asteptam ca in continuare numarul de tranzactii atat cu cardurile BCR cat si cu celelate carduri din piata sa creasca, vizand in special zona platilor curente ce vor migra incet din zona de numerar catre plata cu cardul la POS.  De exemplu, comparativ cu luna Martie 2009, in martie 2010 numarul de tranzactii efectuate cu cardurile BCR direct la comercianti a crescut cu 34%, iar volumul tranzactionat, a crescut cu 26%.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Interviuri asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Este posibil un imprumut fara verificarea biroului de credit?

Dacă aveți un istoric negativ de plată în biroul de credite, cel mai probabil vă întrebați dacă un împrumut fără ... citeste mai mult