Daca evolutia economiei va permite, vom inregistra in 2010 primul profit anual

Russell Johnsen - Provident

Daca evolutia economiei  va permite, vom inregistra in 2010 primul profit anual Data:29 septembrie 2010   Ora: 13:13

Directorul general al Provident Financial Romania, Russell Johnsen, estimeaza ca institutia va depasi, pana la finele acestui an, pragul de 200.000 de clienti activi si, in masura in care nu vor exista fluctuatii considerabile in evolutia economiei, va inregistra primul profit anual.

De evolutia economiei depind si planurile de viitor ale institutiei financiare nebancare. Astfel, daca aceasta va fi favorabila, oficialii Provident au in plan sa deschida patru noi puncte de lucru in partea de nord a tarii si sa continue dezvoltarea operatiunilor in zonele in care sunt deja prezenti.

1.       Este cert ca dobanzile solicitate de institutiile financiare nebancare la creditele de consum se afla la un nivel superior celor cerute de bancile comerciale. Preconizati o diminuare a acestora in viitorul apropiat pentru a spori cererea pentru credite de consum?

Atunci cand comparati costurile noastre cu cele ale bancilor, trebuie sa aveti in vedere faptul ca, fiind o IFN, Provident nu poate atrage depozite de la populatie (deci trebuie sa se imprumute la randul sau) si ca in costurile noastre este inclusa marja de risc pe care ne-o asumam oferind imprumuturi fara garantii. Acest lucru este cu atat mai important cu cat Provident nu percepe penalitati pentru intarziere la plata, ceea ce inseamna ca suma datorata nu poate creste pe perioada imprumutului, cum se intampla adesea la alti creditori.

In plus, le oferim clientilor nostri informatii clare si usor de inteles despre produsele si serviciile noastre astfel incat acestia sa ia decizii in cunostinta de cauza si sa aleaga produsele care li se potrivesc.

Pentru viitorul apropiat nu avem in vedere modificari la produsele pe care le oferim.

2.       Cum caracterizati piata creditelor de consum in prima jumatate din 2010 si care sunt estimarile pentru finalul acestui an?

Presiunea si incertitudinea pe care contextul economic le-a exercitat asupra bugetelor familiale au determinat consumatorii sa fie mai prudenti si sa isi reanalizeze nevoile si deciziile de cumparare.

Ne asteptam ca starea generala de incertitudine generata de contextul economic sa continue in ultima parte a acestui an si vom continua sa incurajam si sa promovam o atitudine responsabila privind creditarea, astfel incat romanii sa ia decizii informate. De altfel, programele de educatie financiara reprezinta o prioritate pentru Provident, compania sprijinind primul program non-profit de educatie financiara din Romania destinat publicului larg, si anume Bugetul Familiei. Programul este derulat de Asociatia pentru Protectia Consumatorului (APC Romania) si se desfasoara sub patronajul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.

Consideram ca un nivel ridicat al intelegerii conceptelor financiare ajuta consumatorii sa isi gestioneze mai eficient bugetele familiale si sa aiba mai multa incredere in viitor. In acest mod speram sa revina increderea si in relatia dintre consumatori si institutiile financiare, mai ales acum, cand criza influenteaza negativ perceptia oamenilor despre sistemul financiar. De aceea, incurajam autoritatile si societatea civila sa se implice in astfel de initiative, atat in beneficiul consumatorilor, cat si pentru o dezvoltare sanatoasa a industriei de servicii financiare.

3.      Provident a emis in prima jumatate a acestui an imprumuturi cu o valoare totala de peste 42 de milioane de euro, in crestere de la 30 milioane de euro in primul semestru din 2009. Estimati o continuare a acestor performante si pana la finalul acestui an? Daca da, pe ce considerente mizati?  Pe de alta parte, numarul de clienti a depasit in iunie 187.000, in crestere de la 120.000 in intervalul similar din 2009. Care preconizati ca va fi evolutia acestuia, luand in calcul scaderile de salarii din sectorul bugetar si majorarea TVA? V-ati confruntat, pana in prezent, cu problema persoanelor care doresc reesalonarea ratelor la credite?

Toate obiectivele majore si indicatorii de performanta pentru acest an au fost revizuite pentru a lua in calcul impactul crizei economice si al masurilor anuntate recent de guvern. Pe termen scurt, acestea ar putea afecta, pe de o parte, veniturile disponibile ale clientilor potentiali, iar pe de alta, capacitatea anumitor clienti de a restitui imprumuturile la timp. De aceea, am inasprit conditiile de creditare, ceea ce a limitat ritmul de crestere a numarului de clienti si a imprumuturilor emise, insa in acelasi timp a asigurat calitatea portofoliului de credite, un aspect esential pentru o companie responsabila.

Chiar daca luam in considerare si solicitari de imprumut de la persoane cu venituri modeste, sub medie, imprumutam numai daca avem convingerea ca persoana respectiva poate plati imprumutul si numai sume de bani care nu o impovareaza. Drept urmare, jumatate din solicitarile de credit pe care le primim sunt respinse in urma analizei bonitatii potentialilor clienti, iar valoarea medie a imprumuturilor emise este de 1.400 de lei, desi suma maxima este 3.000 de lei.

In ceea ce priveste presiunea pe care aceste masuri o exercita asupra veniturilor clientilor actuali, ca si pana acum, in cazul in care un client intampina dificultati reale in achitarea ratelor, imprumutul este reesalonat fara niciun cost suplimentar. Astfel, pentru ca noi nu aplicam penalitati pentru intarziere la plata, clientii au garantia ca sunt in masura sa pastreze situatia sub control daca nu pot plati ratele la timp, un lucru cu atat mai important in contextul actual. Nu intamplator sute de mii de romani au apelat la produsele noastre in ultimii ani.

Ne asteptam sa inregistram rezultate in crestere si in cea de-a doua parte a anului, un lucru firesc avand in vedere ca suntem inca o companie relativ tanara, in dezvoltare, pe piata din Romania. Pana la finele acestui an (al cincilea de activitate), vom depasi pragul de 200.000 de clienti activi si, in masura in care nu vor exista fluctuatii considerabile in evolutia economiei, vom inregistra primul nostru profit anual.

De evolutia economiei depind si planurile noastre de viitor; daca acestea vor fi favorabile, avem in plan sa deschidem patru noi puncte de lucru in partea de nord a tarii si sa continuam dezvoltarea operatiunilor in zonele in care suntem deja prezenti. Cu alte cuvinte, suntem in masura sa reluam extinderea operatiunilor la nivel national intr-un ritm mai alert cand conditiile economice o vor permite.

4.       Provident a anuntat recent ca clientii sai pot alege sa primeasca si sa restituie prin transfer bancar creditele contractate, la costuri mai mici, serviciul de gestionare la domiciliu a imprumutului devenind optional. Care estimati ca va fi raportul credite primite prin banca/imprumuturi la domiciliu?

Stim din sondajele pe care le realizam in randul clientilor nostri ca serviciul la domiciliu – care presupune inmanarea banilor si incasarea ratelor la domiciliul clientului, un serviciu oferit in Romania doar de Provident – este extrem de apreciat, insa am considerat ca este corect sa le oferim acestora si posibilitatea sa plateasca ratele prin ordin de plata, la un cost mai mic. De aceea, in iunie 2010, serviciul la domiciliu a devenit optional. Cu alte cuvinte, clientii pot alege cum primesc si cum restituie imprumuturile: prin transfer bancar sau la domiciliu, prin intermediul agentilor nostri.

Consideram ca este prea devreme pentru a face estimari cu privire la numarul de clienti care vor lua un imprumut prin transfer bancar. De cele mai multe ori, clientii nostri folosesc imprumuturile Provident pentru a-si echilibra bugetele familiale, pentru achizitionarea de bunuri de uz casnic, pentru a acoperi diverse cheltuieli medicale sau pentru educatie, a face cadouri cu ocazii speciale cum ar fi Craciunul sau Pastele sau pentru a merge in vacanta.

De regula, clientii apeleaza la Provident pentru a acoperi o nevoie specifica, rapida de bani si nu doresc sa imprumute mai mult decat suma de care au nevoie.

Inainte de lansare, produsul prin transfer bancar a fost testat timp de doi ani in doua sucursale si mai putin de 5% din volumul total al imprumuturilor emise in respectivele sucursale au fost fara serviciul la domiciliu. Traind adesea o viata foarte activa, cu un program aglomerat, cea mai mare parte a clientilor nostri aleg serviciul suplimentar de gestionare la domiciliu a creditului, prin intermediul caruia primesc banii de cele mai multe ori in mai putin de doua zile, iar plata ratelor se face in confortul propriei locuinte, dupa un program convenabil. Agentii viziteaza clientii saptamanal pentru incasarea ratelor, in baza unui program stabilit de comun acord, scutindu-i astfel de grija deplasarii la o banca. 

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Interviuri asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Este posibil un imprumut fara verificarea biroului de credit?

Dacă aveți un istoric negativ de plată în biroul de credite, cel mai probabil vă întrebați dacă un împrumut fără ... citeste mai mult