Criza a reprezentat o oportunitate pentru piata cardurilor din Romania

Ilgaz Kaya - GarantiBank

Criza a reprezentat o oportunitate pentru piata cardurilor din Romania Data:8 octombrie 2010   Ora: 11:00

Criza a reprezentat o oportunitate pentru piata cardurilor din Romania in contextul in care, inainte de acest moment, utilizarea acestor produse bancare pentru tranzactii se afla la un nivel destul de redus, sustine Ilgaz Kaya, directorul directiei carduri din cadrul GarantiBank.

Potrivit oficialului, 2009 a fost un an bun pentru piata de profil: atat numarul de pos - uri, cat si numarul de carduri si tranzactii au crescut, acest trend mentinandu-se si in primele sase luni din 2010.

1. Cum caracterizati piata de carduri din Romania in primele sase luni din acest an si care sunt estimarile pentru finalul lui 2010?

Criza a reprezentat o oportunitate pentru piata cardurilor in contextul in care, inainte de acest moment, utilizarea acestor produse bancare pentru tranzactii se afla la un nivel destul de redus.

Bancile nu acordau o atentie prea mare promovarii cardurilor, iar posesorii le utilizau, in principal, doar pentru a retrage bani de la bancomate.

In plus, nivelul de acceptare al acestor produse bancare la comercianti era destul de redus.

Insa, odata cu aparitia crizei, bancile au realizat importanta cardurilor si au inceput sa investeasca in infrastructura. Din ce in ce mai multe institutii au inceput sa puna accent pe programele de loialitate oferite clientilor, pentru a promova cresterea gradului de utilizare a cardurilor.

Per ansamblu,  2009 a fost un an bun pentru piata de profil: numarul de pos – uri a crescut, numarul de carduri si tranzactii a crescut. Acest trend s-a mentinut, intr-o anumita masura, si in primele sase luni din 2010. Ne asteptam, insa, la o oarecare inrautatire a situatiei de pe piata de profil, ca urmare a conditiilor din piata.

2. Care a fost evolutia numarului de carduri (debit/credit) emise de GE Garanti Bank in prima jumatate a acestui an?

In momentul de fata avem emise peste 100.000 carduri de credit si 70.000 carduri de debit.  Vom continua sa fim “agresivi” pe acest segment, intrucat consideram ca potentialul de dezvoltare al pietei de carduri din Romania este semnificativ, insa depinde foarte mult de conditiile din piata.

3. Cat de receptivi sunt romanii atunci cand vine vorba despre achizitionarea unui card de credit? Cat de dezvoltata este piata cardurilor de credit din Romania raportandu-ne la sistemele mature din Occident?

Asa cum am precizat anterior, inainte de criza, interesul romanilor pentru cardurile de credit era limitat, intrucat bancile puneau accent cu precadere pe finantarea prin credite.

Pentru a face mai atractive cardurile de credit, GarantiBank a implementat o serie de functionalitati speciale. Astfel, prin utilizarea cardurilor, clientii nu beneficiaza doar de o modalitate moderna de a efectua cumparaturi, care nu presupune utilizarea numerarului, dar obtin si beneficii suplimentare, mai exact bonusuri ce pot fi folosite in magazinele partenere, plata in rate fara dobanda, perioada de gratie si altele.

Aceste facilitati ii determina pe posesori sa foloseasca cardurile la comercianti si sa renunte la ideea de a merge la ATM-uri . In fond, acesta este si obiectivul nostru. Vrem ca posesorii de carduri sa renunte la retragerea de bani de la bancomate, care implica costuri, si sa utilizeze aceste produse direct pentru tranzactii.

In Romania exista un potential de dezvoltare a pietei de carduri foarte mare.  De exemplu, in Turcia istoria programului Bonus Card a inceput in 2000, iar in 10 ani acest stat a devenit cea mai mare piata de carduri din Europa. Intrucat etapele parcurse in Romania sunt similare celor din Turcia, putem afirma cu certitudine ca Romania se afla pe drumul cel bun in ceea ce priveste piata cardurilor.

4. GE Garanti Bank a anuntat recent ca ofera bonus la cumparaturile efectuate cu cardul de debit. Care estimati ca va fi efectul acestei actiuni in cresterea gradului de utilizare a cardului de debit ca mod de plata direct?

Din perspectiva clientilor, nu exista mari diferente in ceea ce priveste utilizarea cardului de debit pentru tranzactii sau pentru retragerea de numerar de la ATM-uri, intrucat in cele mai mute cazuri nu exista costuri. Insa acest comportament poate fi schimbat in sensul utilizarii cardurilor de debit cu precadere pentru achitarea tranzactiilor la comercianti. Iar bonusurile acordate pentru utilizarea cardurilor de debit in acest scop vor contribui la acest lucru. Acesta este motivul pentru care am decis sa oferim bonusuri si la folosirea cardurilor de debit. In fond, este mai comod sa platesti cu cardul, decat cu numerar.

In plus, din punct de vedere al acceptarii, nu mai exista probleme. Reticenta comerciantilor privind montarea de POS-uri a disparut. Aceasta schimbare de mentalitate a facut posibila cresterea numarului de carduri din ultima perioada, in special a cardurilor de debit.

5. Ce actiuni intreprinde GarantiBank pentru a creste gradul de utilizare a cardurilor in detrimentul numerarului?

Cu Bonus Card, desfasuram in permanenta campanii prin care le oferim clientilor beneficii suplimentare la plata cu cardul in magazinele lor preferate. In aceasta perioada de recesiune, clientii cauta beneficii mai mult ca oricand. Bonusul reprezinta un castig pentru acestia, dar si pentru noi intrucat putem promova modalitatea de plata cu cardul. Vom continua sa investim in acest segment, avand ca scop satisfacerea intr-o masura cat mai mare a necesitatilor clientilor nostri.

6. GE Garanti Bank a tot inovat pe piata cardurilor din Romania: a lansat primul instrument de plata contactless, primul card de afinitate eco din Romania, un card cu oglinda pentru femei. Ce urmeaza?

In urmatoarea perioada, ne vom concentra atentia mai mult asupra cardurilor de debit. Intentionam ca in viitorul apropiat sa implementam tehnologia cip cardurilor de debit din portofoliu, care ofera mai multa siguranta si face destul de dificila reproducerea datelor de pe carduri.

Totodata, vom continua sa desfasuram campanii prin care sa facem platile la comercianti mai atractive.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Interviuri asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Este posibil un imprumut fara verificarea biroului de credit?

Dacă aveți un istoric negativ de plată în biroul de credite, cel mai probabil vă întrebați dacă un împrumut fără ... citeste mai mult