Daca sau cand sa alegi serviciile SEO in detrimentul campaniilor PPC

Daca sau cand sa alegi serviciile SEO in detrimentul campaniilor PPC Data: 16 decembrie 2019   Ora: 12:15

Foarte multe start-up-uri sau afaceri mici au o problema comuna: nu reusesc sa "se faca gasite" de potentialii clienti. Indiferent de calitatea produsului pe care il oferi sau serviciului pe care il prestezi, noul site al afacerii tale nu se va bucura de trafic in cazul in care nu ai o strategie pusa la punct in acest sens.

 

In cazul in care vrei sa te dezvolti in mediul online si sa aduci cat mai multe persoane pe site-ul afacerii tale, ai la dispozitie doua optiuni principale: campanii PPC (Pay Per Click - anunturi platite la Google) si servicii SEO (optimizarea in motoarele de cautare).

 

Care metoda, insa, este potrivita pentru afacerea ta aflata la inceput de drum? Oare ai profita mai mult de pe urma reclamelor platite ce apar in capul listei de rezultate ale cautarilor sau ar fi mai eficient sa abordezi problema generarii de trafic din perspectiva organica?

 

Cu toate ca cele doua optiuni nu se exclud reciproc, in randurile ce urmeaza vei descoperi cateva detalii despre fiecare si vei putea compara beneficiile si neajunsurile pentru a vedea care strategie este potrivita pentru site-ul tau.

 

Serviciile SEO, in cazul in care strategia este corecta, iti vor ajuta site-ul sa se pozitioneze mai sus (si pentru o durata de timp mai mare) in lista de rezultate a cautarilor pe Google. Continutul organic afisat de motoarele de cautare are mai multe sanse de a fi accesat si este mai de incredere pentru utilizatori, este mai eficient din perspectiva cautarilor locale si iti poate imbunatati vizibilitatea in mediul online pentru o durata mai mare de timp.

 

De cealalta parte, campaniile PPC presupun sume alocate periodic pentru a-ti afisa continutul in fata utilizatorilor. Practic, serviciile SEO ajuta potentialii clienti sa te gaseasca, in timp ce prin intermediul campaniilor sponsorizate, tu vei gasi potentialii clienti.

 

Scurta descriere a serviciilor SEO


Atunci cand investesti in servicii SEO, vei mari sansele ca publicul tau tinta sa iti descopere site-ul atunci cand cauta ceva asemanator produsului sau serviciului pe care tu il oferi. Este foarte important sa castigi o pozitie cat mai buna in mediul online, iar imbunatatirea pozitiilor in pagina de rezultate va duce la imbunatatirea vizibilitatii afacerii tale.

 

Scurta descriere a campaniilor PPC


Aceasta strategie de marketing online implica o suma pe care trebuie sa o platesti pentru fiecare accesare a anuntului tau. In acest fel, vei plati numai pentru interactiunile utilizatorilor cu anuntul tau, fapt ce inseamna ca vei atrage (si plati pentru) numai persoane interesate de produsul sau serviciul tau, potentiali clienti. Reclamele de acest tip vor fi gasite in primele pozitii ale paginii de rezultate si marcate cu "Ad".

 

Cateva beneficii si neajunsuri ale celor doua tactici de marketing online


- Daca (sau cat timp) site-ul tau nu este suficient de puternic sau optimizat corespunzator pentru a ocupa pozitii bune in paginile de rezultate, campaniile Pay Per Click te pot ajuta sa ajungi la potentialii cumparatori si sa te mentii pe linia de plutire intr-o piata competitiva.

 

- Investitorii castiga, in medie, 3 dolari pentru fiecare 1,6 cheltuiti in AdWords. Practic, campaniile PPC ofera o metoda relativ necostisitoare de a testa piata, iar strategiile eficiente vor asigura un ROI foarte bun.

 

- Conform raportului global Adblock pe anul 2017, peste 615 milioane de dispozitive folosesc aceasta functie. Pentru consumator, Adblock este binevenit: te ajuta sa eviti reclamele care-ti umpleau feed-ul de Facebook. Cu toate acestea, companiile care aleg sa investeasca in acest tip de reclama se situeaza la polul opus. Mai mult, numarul de dispozitive inteligente care folosesc Adblock creste de la an la an.

 

- Schimbarile de algoritm facute de Google nu influenteaza campaniile PPC. De-a lungul ultimilor ani, acest motor de cautare a anuntat si pus in aplicare multiple modificari ale algoritmului de pozitionare a site-urilor in pagina de rezultate. Astfel, companiile ce ofera servicii SEO au fost nevoite sa schimbe strategiile destul de des pentru a se alinia noilor cerinte.

 

- Cautarile bazate pe expresii cheie efectuate in motoarele de cautare, denumite si "cautari organice", reprezinta unul dintre cele mai eficiente canale de marketing online, fiind adesea primul punct de contact al consumatorului cu furnizorul de produse/servicii.

 

- Serviciile SEO nu vor putea garanta un anumit ROI, astfel incat acest indicator se va imbunatati de-a lungul timpului in functie de eficienta strategiei aplicate. De multe ori, potentialii clienti viziteaza un site de mai multe ori inainte sa completeze un formular sau sa faca o achizitie. Asadar, o pozitionare mai buna pe o paleta cat mai larga de expresii va mari probabilitatea conversiilor de-a lungul timpului.

 

Dupa cum poti observa, campaniile PPC si serviciile SEO urmaresc abordari diferite pentru a atinge acelasi rezultat final: castigul financiar. Cu toate acestea, o strategie eficienta de marketing online nu ar trebui sa vizeze numai castigurile imediate, ci dezvoltarea afacerii si generarea veniturilor pe termen lung. Astfel, o utilizare echilibrata a ambelor variante poate fi, de multe ori, reteta succesului pentru companiile aflate la inceput de drum.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Articole asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult





  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

5 sfaturi care iti vor spori vanzarile pe un site de mica publicitate

Un agent imobiliar i-a propus sefului sa publice anunturi cu imobilele pe care le aveauin portofoliu la mica publicitate. Spre uimirea agentului, ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

5 sfaturi care iti vor spori vanzarile pe un site de mica publicitate

Un agent imobiliar i-a propus sefului sa publice anunturi cu imobilele pe care le aveauin portofoliu la mica publicitate. Spre uimirea agentului, ... citeste mai mult