Adaptaţi-vă la contextul obiectiv al pieţei! Sugestii pentru creşterea atractivităţii companiei

Adaptaţi-vă la contextul obiectiv al pieţei! Sugestii pentru creşterea atractivităţii companiei Data: 4 mai 2017   Ora: 14:38

În prezent angajatorii constată o insuficiență de personal în piaţă dar şi o lipsă accentuată a competențelor şi abilităţilor necesare ocupării anumitor posturi, iar conform unui studiu recent al UE se estimează că până în 2020 Europa va avea un deficit substanțial de lucrători.  

Trebuie subliniat faptul că potenţialii candidaţi nu sunt motivaţi în mod automat să lucreze pentru compania dumneavoastră în momentul în care văd un anunţ de anagajare. Procesul de recrutare este practic un business în care atât angajatorul cât şi viitorul angajat trebuie să îşi promoveze produsul. O primă etapă în promovarea companiei şi creşterea atractivităţii acesteia este cunoaşterea şi stabilirea aspectelor care o definesc.

Câteva sfaturi pentru creşterea atractivităţii companiilor:

1. Adaptaţi-vă la contextul obiectiv al pieţei

Personalul care se ocupă cu derularea proceselor de recrutare trebuie să înţeleagă care sunt implicaţiile şi consecinţele nemodificarii modului de lucru şi neadaptarea acestuia la condiţiile existente. Abordarea trebuie adaptată la candidat, trebuie privită din perspectiva acestuia. Spre exemplu, în cazul în care vizăm un potenţial angajat de top, metodele de abordare nu trebuie să între în categoria mediocru.

2. Asiguraţi-va că procesul de retenţie al actualilor angajaţi funcţionează la nivel optim

Căutaţi modalităţi de creştere a nivelului de satisfacţie al celor care lucrează în prezent pentru compania dumneavoastră. S-a constatat de exemplu la tineri o modificare a conceptului de loialitate faţă de angajator în comparaţie cu celelalte generaţii. Tinerii tind să fie loiali oamenilor cu care lucrează, nu neapărat companiei. Acest aspect poate constitui o bază pentru construirea unei politici de retenţie a personalului tânăr.

3. Identificaţi piaţa ţintă

Construiţi profilul angajatului ideal apoi vedeţi ce se poate face pentru a atrage acele persoane. Întrebaţi proprii angajaţi ce anume le place la compania în care lucrează, ce anume îi motivează din ceea ce li se oferă şi utilizaţi aceste informaţii în comunicările cu potenţialii angajaţi şi în strategia de marketing a companiei. Practic trebuie să menţionaţi ce anume va diferenţiază de “concurenţă”. Se pot utiliza şi testimonialele, exact ca într-o relaţie de business.

4. Asiguraţi-vă că posturile vacante sunt vizibile online pe site-uri şi platformele de specialitate

Utilizarea reţelelor sociale şi profesionale facilitează mărirea nivelului de expunere al companiei.

5. Atitudinea în relaţia cu potenţialii candidaţi trebuie să fie de tip proactiv

6. În esenţă, strategiile de recrutare ar trebui să fie similare cu strategiile de vânzări şi marketing

Rezultatele nu pot fi imediat cuantificabile sub forma creșterii veniturilor, dar, în cele din urmă, având angajaţi competenţi, afacerea va fi cu siguranţă prosperă, cu beneficii bilaterale pe termen lung.

7. Încurajaţi sistemul de recomandări

Oferiţi angajaţilor dumneavoastră beneficii sau recompense în cazul în care vă recomandă persoane ce pot ocupa cu success anumite posturi în cadrul companiei. Stimulaţi dorinţa acestora de a promova mediul în care lucrează.

8. Construiţi relaţii cu potenţialii candidaţi

Acest lucru se recomandă a se realiza chiar înainte ca în compania dumneavoastră să apară locuri de muncă disponibile. O relaţie de calitate construită cu piaţa ţintă va convinge mai uşor candidaţii să ia în considerare compania dumneavoastră într-o etapă ulterioară în care va există o nevoie concretă de personal.

9. Creaţi un blog al companiei sau o secţiune de joburi în cadrul site-ului

Transformaţi-vă într-o sursă de informare ce poate fi utilă celor interesaţi fie de domeniu, fie de companie. Construiţi o rubrică de joburi în care se poate naviga cu uşurinţă şi care să permită candidaţilor să aplice fără să întâmpine greutăţi.

Citeste continuarea articolului pe Cariereonline.ro.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Articole asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Codurile vestimentare la locul de munca, ”depasite si sexiste”

Companiile din Marea Britanie care isi forteaza angajatele sa poarte tocuri inalte si sa se machieze incalca legea, a anuntat zilele trecute o comisie parlamentara, potrivit DPA si Reuters. Peste 150.000 de persoane au semnat o petitie impotriva ... citeste mai mult





  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Cele mai importante titluri cu reduceri de pana la -80%

Auzim foarte de des ca pretul cartilor este o problema ce sta in calea dezvoltarii intelectuale si personale. Intelegand acest lucru, Editura ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Zipper Romania participa activ la proiectul “o natiune conectata”

 Anul acesta, evenimentul de business organizat cu ocazia Zilei Comunicatiilor, ajuns la editia 22, aduce pe aceeasi scena, autoritati, ... citeste mai mult